Logo
Het is nu 03 maart 2026, 15:53

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 effe de Manticor uitgelaten in 'ons prachtige zuid Limburg" 
Auteur Bericht
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht effe de Manticor uitgelaten in 'ons prachtige zuid Limburg"
hallo beste zoekers,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

vanmiddag effe met zoon uurtje zoeken gegaan, de aanleiding was dat ik ook effe genieten wilde in een drukke periode en een aantal zoekers van 'ons forum' vroegen of er iets vrij was en waar

dat deed ik om effe de Manticore te testen ben gewoon veel te weinig met deze super metaaldetector op pad geweest, wat een diepgang heeft dat ding :ls

Het was een bijna een thuis wedstrijd voor 5 kilometer van mijn huis in Kerkrade West in nabij het dorp Simpelveld.

helaas waren de romeinse akkers niet vrij daar en in de omgeving, die jaar ongelofelijk veel mais en graanstoppels, in het gebied van zuid Limburg waar ik woon liggen meer honderd romeinse villa's.

de buit van nog geen uurtje zoeken waren 7 muntjes , ieder munt wordt op de basislijn aangegeven door een rondje inclusief het belletje en kogels, ander edele metalen geven een klein uitgerekt streepje nabij de basislijn, rotzooi ver onder de basislijn.
ben nu nog geen uurtje zoeken geweest, dat belooft wat als ik de hele dag zoeken ga :oooo :oooo :oooo :pol :pol :07

wat me nog meer opviel was dat een groot stuk ijzer met een koper ornamentje gewoon zuiver gedetecteerd wordt ondanks het ijzer.

Moet er echt meer mee gaan, maar heb luxe probleem, kan geen afscheid nemen van mijn E track, deze heeft me zogoed als alle vondsten wat op 'ons forum 'staan van MIJ , me gegeven/

gr Counhunter Chris - Kerkrade :03

P.S. de schep wat je ziet heb ik 15 jaar en gekocht voor €35 euro bij de Hornbach, aluminium steel en stalen blad wat ik zelf heb rond geslepen met slijptol, er zitten ook hakbeschermers op zodat je je schoenen die stuk maakt en onverwoestbaar deze schep, snijd zo door de grond heen

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

09 aug 2025, 18:03
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: effe de Manticor uitgelaten in 'ons prachtige zuid Limburg"
Ziet er goed uit Chris! :10

Jij ziet ook goed uit! :sd

Groeten, Trash

09 aug 2025, 19:56
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
zag het al op fb :10 :03

09 aug 2025, 22:37
Profiel

Antwoord met een citaat
Stoere foto’s hoor, vooral, die laatste op je slippers :whoea:

Wat betreft je Manticor kan ik weinig zeggen, zoek met de DEUS ll ook een top machine.

Adri

09 aug 2025, 23:06
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Adri Pieck schreef:
Stoere foto’s hoor, vooral, die laatste op je slippers :whoea:

Wat betreft je Manticor kan ik weinig zeggen, zoek met de DEUS ll ook een top machine.

Adri
zo rijdt ik altijd in mijn auto met slipper als ik zoeken ga, en dan de Meindl bergschoen :dansenderomein: aan

slipper altijd beter dan ene held op sokken, met mijn 63 jaar jaar laat ik nog altijd iederen een poepie ruiken :whoea:

DEUS heeft geen diepgang op droge gronden Adri :lo op natte gronden zeer goed, vertel me niets over metaaldetectors, ik doe dit al 47 jaar !!!!!!!! daarom zoeken ze in Australië met de Minelab op goud , knoken droog is het daar, daarom de keuze voor deze metaaldetector, ook onverslaanbaar in het water, in Nederland wordt alleen en uitsluitend met de Minelab in het water gezocht!!!! Deus is wat voor vrouwen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol :07

gr Chris vanuit het mooie Zuid Limburg :03 :sd :sd :sd

10 aug 2025, 00:29
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja dat is waar woon niet ver van het strand vandaan daar doen ze het super

op de echte stort vergeven van vergeven Aluminium waar ik liep me maat Han vond het mooi hij raapt de muntjes er uit waar ik gelopen had
gewoon stort heb ik ze na een dik half jaar met de 800 ze ook een poepie laten ruiken dat deed tocht even zeer
en net als cc loop ik altijd op werk schoenen met dat ijzer in je neus wend heel snel
als ik snel wil zoeken op een nieuw stuk en wil weten wat er legt pak ik de xp is lekker snel

kan je zeggen dat in de toekomst denk ik zelf xp en Minelab overblijven

ik moet zeggen waar ik zoek dat is zelden op een akker of weiland en als je de stort af graaft heb je gaan Minelab nodig

je moet ze inzetten waar ze sterk in zijn Minelab gaat dieper dan de xp xp is weer sneller om dat hij minder diep gaat

het belangrijkst vind ik de plek dit jaar nog geen plek gehad dus ook niks vinden komt wel weer gr en succes

10 aug 2025, 09:37
Profiel

Antwoord met een citaat
Ziet er goed uit Chris :10 Laat het oude spul maar voor mij liggen. Volgende week ben ik ook in de regio met vakantie en gaat de Manticore mee :07

Groeten Richard

10 aug 2025, 14:52
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja Chris maar het voordeel van weinig diepgang is dat je niet zo diep hoeft te graven. :00

Adri

Zo zie je maar weer elk voordeel heeft zijn nadeel. :sd

10 aug 2025, 22:58
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Ik voel een Manticor vs Deus chalence aankomen :oooo

:sd :sd :sd

10 aug 2025, 23:26
Profiel WWW
Beheerder

Antwoord met een citaat
Toyker schreef:
Ziet er goed uit Chris :10 Laat het oude spul maar voor mij liggen. Volgende week ben ik ook in de regio met vakantie en gaat de Manticore mee :07

Groeten Richard
die zal je niet teleur stellen Richard :lo

hoe Edwin zegt, Minelab veel meer diepgang, vooral bij droge grond, XP een beest aan vondsten net onder het oppervlak en hiervoor behoeve je geen hogeschool voor hebben gehad, feiten liegen niet!!!!

Garret, Whites , Fischer Tesoro etc zijn ook goed, je moet er ook overheen lopen, een helaas overleden vriend van met een classic van Whites van € :150 euro :link: + :link: +:link: +:link: + :link:

Mijn zoon had mijn XP en hij zei met stip "pap" de muntjes liggen hier niet diep!!! mijn muntjes kwamen veelal van dieper, moest enkele keren mijn schep in de grond zetten om het object te detecteren, veel van dat hele kleine spul is lastig te vinden, ik gebruik nooit een pinpointer dat is zeer kleine zilverpapier wat op gerold is.

dit soort spul blijft onder de 10, meestal rond de 0.7 , maar meestal graaf i kwel, kan ook een klein ringetje of oorbel zijn.

gr Chris :03 en veel succes met zoeken, blijd lekker gezond , daar geen vondst tegenop :sd

12 aug 2025, 14:57
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Sorry hoor, ik dacht bij een fatsoenlijke club te zijn aanbeland maar er zitten hier een aantal schijters waar je niet mee het veld in wilt, ""een poepie laten ruiken"".
Ga voor de tv. zitten ruften. :Censuur: Verder zie ik enkele watjes die met zo,n kindergewicht detector het land op gaan en dan gaan lopen ruften bij 28 graden in vakantie tenue. Nee, dan de ouwe stomp, lichting 66-6, volgend jaar 80 keer blazen, met een zwaargewicht md. GMaxx II de akker op bij 0 tot 5 graden terwijl de watjes bij de haard zitten te rillen. Ja, dan ben ik in mijn element. Het is natuurlijk flauwekul wat ik hier zit te verkondigen, ieder zijn meug wordt bij ons gebezigd. :sd Bij deze temp. kom ik niet buiten maar zit te mokken en te dromen over winterse temperaturen terwijl ik hoestend en snotterend een gat zit te graven voor een half verrotte duit. Heerlijk toch. :07

12 aug 2025, 16:50
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Huzaar schreef:
Sorry hoor, ik dacht bij een fatsoenlijke club te zijn aanbeland maar er zitten hier een aantal schijters waar je niet mee het veld in wilt, ""een poepie laten ruiken"".
Ga voor de tv. zitten ruften. :Censuur: Verder zie ik enkele watjes die met zo,n kindergewicht detector het land op gaan en dan gaan lopen ruften bij 28 graden in vakantie tenue. Nee, dan de ouwe stomp, lichting 66-6, volgend jaar 80 keer blazen, met een zwaargewicht md. GMaxx II de akker op bij 0 tot 5 graden terwijl de watjes bij de haard zitten te rillen. Ja, dan ben ik in mijn element. Het is natuurlijk flauwekul wat ik hier zit te verkondigen, ieder zijn meug wordt bij ons gebezigd. :sd Bij deze temp. kom ik niet buiten maar zit te mokken en te dromen over winterse temperaturen terwijl ik hoestend en snotterend een gat zit te graven voor een half verrotte duit. Heerlijk toch. :07
Je mag hier alles roepen huzaar, als de fun er maar in zit, nooit op de man spelen en geen persoonlijke veto uitvechten voor de schermen!!!

heb respect voor je leeftijd en hoop dat je veel kaarsjes mogen uitblazen, bezig zijn op een verstandige manier is de beste medicijn :10

neen nu op een akker is zelfmoord, roofbouw p het menselijk lichaam :Hellup: moet morgen nog een aantal klusjes doe en dat doe ik zo vroeg mogelijk met deze hitte :07

tegen de kou kan ik heel goed, hoewel ik het eerste uur sterf van de koude vingers, nadien zoek ik zonder handschoenen verder als de vingers gewend zijn aan de kou, trouwens, zoek nooit met handschoenen.

gr Chris, doe je dingen en blijf lekekr gezond daar :sd :sd :sd :sd

12 aug 2025, 17:10
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Nie zo druk met die hitte jongens.
Rustig toch
gr wim

12 aug 2025, 23:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Mooie avonturen Chris! :ppp :ppp :ppp

kimball schreef:

Ik heb een Deus II, maar kijk naar die Manticore ook met interesse.
Maar 2 van zulke 'beesten' gelijktijdig in huis is wel érg duur..... :07

15 aug 2025, 12:32

Antwoord met een citaat
Top Chris :goezo:

16 aug 2025, 11:30
Profiel

Antwoord met een citaat
Detecto-searcher schreef:
Mooie avonturen Chris! :ppp :ppp :ppp

kimball schreef:

Ik heb een Deus II, maar kijk naar die Manticore ook met interesse.
Maar 2 van :10 zulke 'beesten' gelijktijdig in huis is wel érg duur..... :07

Ik ondervind het zelfs al met de keuzestress die ik soms nog heb tussen Deus I en II , zijn toch verschillende beestjes....

En ja, die Manticore is zeker zn geld waard voorzover ik nu heb gezien op alle media :10

Groet

Roozjee

16 aug 2025, 18:49
Profiel
Antwoord met een citaat
En dan heb ik de Deus I weggedaan: ingeruild om genoeg geld voor de Deus II te hebben.
Allebei houden kon niet.
En nu een gehele wissel is kostbaar, maar inleveren wil ik de Deus II ook weer niet.

Ja, over de Manticore wordt de loftrompet gestoken!
En Chris is nu een grote fan, begrijp ik. :03

16 aug 2025, 19:33

Antwoord met een citaat
Weer terug van vakantie, zuid Limburg en omgeving Trier Duitsland.

Helaas om te zoeken veel te warm vorige week. 1x een poging gedaan, Omgeving Vaals Lemiers. Mijn oog was gevallen op een Romeinse villa tussen deze 2 dorpen. Ik bij de boer langs en kreeg een heel verhaal te horen hoe deze locatie verprutst is door zoekers uit de omgeving. Ilegale zoeksessies bij nacht. Rechtzaken, bedreiging naar de boer, etcetera. Niet best. Je kent vast dit verhaal wel Chris?

Gelukkig kreeg ik van de boer wel toestemming op een ander veldje daar in de buurt. Geen toppers van vondsten helaas :07 Wie weet de volgende x

Groeten Richard

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

18 aug 2025, 22:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Museum Trier was ook geweldig :oooo

18 aug 2025, 23:00
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Toyker schreef:
Museum Trier was ook geweldig :oooo
ja, ben er tig keren geweest :ppp :ppp :ppp

Nee, dit verhaal niet, wel vergelijkbare verhalen van boeren!!! wel van bedreiging over en weer. belachelijk als het zo ver moet komen. :as

ja , ik ken de verhalen van boeren, een goede fles wijn doet wonderen, nee nooit zeik met boeren gehad, ook zonder toestemming geen problemen, je moet ze gewoon wat vondsten langs brengen, kruisjes of een ring die verloren is gegaan, vroeger raapte je op alle villa's mooi spul zo als dat voor vele villa's het geval was.
heb moet boeren gepraat die zelf werden bedreigt dat hun boerderij in de fik gezet worden, ze ware erdoor ontdaan, maar je heb ook van die uit geflipte gekken van boeren, dan zeg ik "effe rustig ademhalen, hij kijkt me aan en begint te lachen en alles kwam goed, haal er nu nog regelmatig aardappels :lol: :lol: :lol: :lol: sommige begrijpen de passie ervan en de andere zijn puur egoïstisch en staan op hun achterste poten.

in 99% in zuid Limburg interesseert het hun niet als je zoekt op hun land, laat hun ook de rotzooi zien die je mee neemt en zeg als eens een duur ding verliezen doet van ene landbouwmachine, bel op !!!!! en ik kom het zoeken als het perceel niet mijlenwijd groot is, of hij weet ongeveer waar verloren???

mijn ervaring is positief, als de boer langst komt effe een toeter en de hand omhoog en groet ik terug.

deze gebieden zijn van geen belang voor de archeologie, munten en artefacten, daar hebben ze de magazijnen van vol liggen , hun interesseert allen uitsluitende de architectuur, wat in de ploegvore ligt in oninteressant, de boeren ploegen de laatste restjes kapot, of wordt vermorzelt door alsmaar zwaarder worden landbouwmachine :as :as :as :07

gr Chris :03

19 aug 2025, 00:39
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Uiteraard zoek ook ik nooit zonder toestemming van de boer, echter er zijn boeren die het gewoon niet willen om op hun grasveld te zoeken, het geploegde maisveld is meestal geen probleem maar het gras is not done en dat moet je respecteren.

Adri

19 aug 2025, 11:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Hier in Zeeland zijn vaak zelfs al grof geploegde(!) akkers not done, de boeren willen niet dat je de losgeploegde bovenlaag weer aanstampt kennelijk.... Dus blijft er tegenwoordig een steeds kortere tijdsspanne over om over akkers te lopen. :04
En inderdaad: op grasland zoeken is meestal a big no-no..
Groet

Roozjee

19 aug 2025, 19:08
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi allen,

Chris, prachtige foto's!!

Leuk die gesprekken over Manticore versus Deus II.

Zelf heb ik de Manticore, maar zoek veel liever met de Deus I met grote schijf.
Pak de kleinste muntjes, en ook grote munten op grote diepte.

De Manticore gaat echt wel iets dieper. Maar zelf graaf ik veel te veel rotzooi op.
Ik kan er nog ff niet aan wennen.

Allen een fijne avond, en groeten,

John.

19 aug 2025, 20:14
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Jvlivs schreef:
Hoi allen,

Chris, prachtige foto's!!

Leuk die gesprekken over Manticore versus Deus II.

Zelf heb ik de Manticore, maar zoek veel liever met de Deus I met grote schijf.
Pak de kleinste muntjes, en ook grote munten op grote diepte.

De Manticore gaat echt wel iets dieper. Maar zelf graaf ik veel te veel rotzooi op.
Ik kan er nog ff niet aan wennen.

Allen een fijne avond, en groeten,

John.
als je rotzooi opgraaft mak je geen gebruik van de basislijn, alles wat er onder zit is rotzooi, ijzer geeft deze met rode cijfers aan , je bent toch ene Minelab man, begrijp niet dat je niet mee klaar komt, de geluiden zijn hetzelfde.???
zou er toch maar eens vaker mee zoeken, anders gaan we eens samen, dan kan ik hint en aanwijzingen geven qua instelling, maar eigenlijk zoek je gewoon op fabriek instellingen!!!!

nee , ik begin er nu pas mee te zoeken, topmacine, had ik dat maar eerder geweten, heb deze al twee jaar en gewoon met standaard schijf.
Super fel op klein spul en een ongelofelijke diepgang.
Maar de reden is dat ik nog steeds verliefd ben op mijn E track , bijna al mijn vondsten naar boven gehaald.
De mensen die jaren lang met mee zijn gegaan zijn allemaal overgestapt naar de Manticore.
Super eenvoudig in gebruik.

Deze zal me nog veel supervondstenn gaan bezorgen, daar weet ik wel zeker.

Gr Chris :03

19 aug 2025, 20:25
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
ik heb vandaag voor de 2de keer de manticore mogen ervaren op een nieuw zoekveld
een zoekmaatje was mee met zn deus2 en riep "wat een blijk hier en wat een gepiep elke zwiep klinkt als een mitraileur"

ik zwaai rustig door, hoor enkel plopjes op de stille manticore en schep alles wat contact maakt met de baseline
prachtig ding en idd wat een diepgang, bij alle signalen moest ik 2x scheppen qua diepte

de vondsten waar veel kleine stukjes brons kogeltejs ed maar op die diepte stukje rond van 3 mm tussen al dat ijzer uitvissen? dan ben ik goed bezig
die vondsten komen nog wel :oooo

groet Anne

Manticore

19 aug 2025, 22:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende