|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 jun 2026, 05:09
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bacchus
|
 mooi stuk brons
Hallo allemaal
ik was er weer eens op uit geweest met het vouwtje in aken,vroeger was er veel handel in deze stad,dit loop tot in de romeinse tijd terug. De bronnen De Romeinen noemden de hete, zwavelhoudende minerale bronnen in deze omgeving Aquis-Granum, naar de Romeinse generaal Granus. Sinds de Romeinse tijd zijn deze hete bronnen gekanaliseerd en veranderd in geneeskrachtige baden, die nog steeds in gebruik zijn. Âh, is een Oud-Germaans woord, verwant aan het Latijnse aqua, ook terug te vinden in riviernamen, en betekent water. In Franssprekende delen van het voormalige Romeinse Rijk veranderde dit in Aix. Zo is de Franse naam van Aken Aix-la-Chapelle. Dit vindt men ook terug in de namen van andere Romeinse kuuroorden zoals Aix-en-Provence en Aix-les-Bains.
ten slot wilde ik jullie dit fraai stukje bronzen giet werk laten hartje aken
grt jacob
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 jun 2009, 18:24 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: mooi stuk brons
Hahaha Jacob,.. daar zal je wel een flinke piep op hebben gehad,. zwaai jij zover boven de grond grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 26 jun 2009, 20:07 |
|
 |
|
bacchus
|
 Re: mooi stuk brons
hoi bert ik had nog geen md nodig het piep al bij 10 meter afstand met deze omvang. ik moet zeggen een mooi stuk brons in de voortuin zal deze mooi staan grt jacob
|
| 26 jun 2009, 21:15 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|