| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Ervaringen manticore / deus 2
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 aug 2025, 09:12 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 409 Woonplaats: Fryslan
|
stoor of gestoord ding  maar vanmiddag haalde ik zowaar mijn eerste zilver binnen met de manti 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 24 aug 2025, 22:15 |
|
 |
|
M.aurice.
|
Proficiat geweldig : 
|
| 25 aug 2025, 20:32 |
|
 |
|
Annezoekt
|
Annezoekt schreef: stoor of gestoord ding  maar vanmiddag haalde ik zowaar mijn eerste zilver longcross binnen met de manti 
|
| 25 aug 2025, 20:46 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Ik zat gisteren naar een YouTube video te kijken van een Engelse detectorist die met de Manticore zoekt. Hij was op een bekend veldje dat hem al vele vondsten heeft opgeleverd. Normaal gesproken vond hij altijd bergen lood, maar in deze video maar enkele stukjes, allen niet diep. Hij begreep niet waarom hij bijna geen signalen kreeg, na uren zoeken. Hij vermelde wel dat de grond kurkdroog was.
Volgens mij ligt het niet aan de detector maar aan de conditie van de grond. Als het droog is kom je zowel met de Deus II als ook met de Manticore, beduidend minder diep. Dit moeten toch meer mensen hebben opgemerkt! Ik neem aan dat dit voor alle detectoren geldt.
_________________ Groet, Godfried
|
| 27 aug 2025, 14:18 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Klopt,
Einde discussie.
Adri
|
| 27 aug 2025, 15:14 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
Dutchdetectorist schreef: Ik zat gisteren naar een YouTube video te kijken van een Engelse detectorist die met de Manticore zoekt. Hij was op een bekend veldje dat hem al vele vondsten heeft opgeleverd. Normaal gesproken vond hij altijd bergen lood, maar in deze video maar enkele stukjes, allen niet diep. Hij begreep niet waarom hij bijna geen signalen kreeg, na uren zoeken. Hij vermelde wel dat de grond kurkdroog was.
Volgens mij ligt het niet aan de detector maar aan de conditie van de grond. Als het droog is kom je zowel met de Deus II als ook met de Manticore, beduidend minder diep. Dit moeten toch meer mensen hebben opgemerkt! Ik neem aan dat dit voor alle detectoren geldt. die vent kan gewoon niet zoeken, onzin de Minelab staat bekent om droge grond, in Australië zoekt men alleen en uitsluitend op goud nuggets vanwege de droge grond, lood heeft ongeveer dezelfde massa als goud. degene die vaker met me meegaan zoeken weten dat ik altijd het meeste pak bij grote droogte, dat is wel gebaseerd op de E track, bij grote droogte zie ik de zoekers met de DEUS heel vaak oppervlakkige vondsten pakken!!!!! maar je moet er gewoon ook overeen lopen, laatst pakte een goede vriend een denarius van Titus met olifant met Garret gr Chris  , succes en loop er gewoon overheen ongeacht welke metaaldetecter het is 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 27 aug 2025, 17:21 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Zoals we allemaal weten is dat vocht elektriciteit geleid dat zelfde geld voor de frequentie die de detector uitzend , droge grond bevat meer lucht en is minder compact daarin tegen is vochtige grond meer compact en geleid beter .
Kijk veel filmpjes en die klanten worden gesponsord of krijgen bij goede ressesies artikelen toe gespeeld .
Mensen zijn net apen een paar hebben de m9 coil dan willen ze er allemaal een het is gewoon marketing van hoger af plus ik zal ook zeggen dat het de beste detector is als ik twee ruggen neer moet neer tellen .
De kracht zit in de voltage en die is voor de Europese normen vast gesteld tot een maximum waaraan alle detectors op de huidige markt aan voldoen .
Dit is mijn mening en zoals Chris al aangaf je moet er maar overheen lopen .
Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 27 aug 2025, 20:23 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
Bij de verkoop sites: "de Metaaldetector" Mooie praatjes over 1,5 m diep. Maar niks over geleiding in vochtige of droge grond. Maar dat leer je snel Bij vochtige plekjes ga je dieper 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 27 aug 2025, 21:59 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
Gisteren gezocht in een kersenboomgaard die zojuist beregend was en nog wat regen heeft gehad. Wat een enorm verschil! Veel diepe kuilen gegraven (bijna 30cm soms;) en niet vooruit te branden door de vele signalen. 2,5 uur over 1 rij. Twee weken geleden deed ik 2 uur over 2 rijen en heb ik geen enkele keer diep gegraven. Het vochtgehalte van de grond maakt echt een enorm verschil. Ik ga binnenkort terug om die rijen, die ik bij droge grond heb gelopen, opnieuw te doen. Ben benieuwd.
_________________ Groet, Godfried
|
| 30 aug 2025, 20:25 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Ik ben overgestapt naar de deus 2 Bevalt tot nu toe goed Had wat instellingen van de Engelsen op YouTube Maar dacht doe eens gek chad jpt INGESCHAKELD en de ene na de andere instelling kwam eruit Droge klei natte klei Gelderland kon iedere instelling er netjes inzetten Die erin gezet vandaag weze zoeken en 2 kleine barbaartjes hebben het licht gezien en een wat ik denk een staaf zilver Zal dit later even posten als het schoon is Ik heb ook lopen twijfelen aan de manicure, maar ben nu eenmaal een xp zoeker Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 30 aug 2025, 23:18 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
beste forumleden. Heb nu een deus 2 doet het gewoon goed. Is in prijs het dubbele van de F75. 1300 euro standard he Ik heb mooie vondsten gevonden met f75. 6 keer bronstijd. en alles wel. je moet er inderdaad overheen lopen. En je moet uren maken dat vergroot ook zeker je kansen. Ik denk dat de deus 2 ook veel te duur is, dat heeft niks met uren lopen te maken en helemaal niet met eroverheen lopen. Er worden best goeie vondsten gedaan zonder de deus 2. gr wim
|
| 31 aug 2025, 01:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Klopt,
Einde discussie.
Adri o te zien niet 
|
| 01 sep 2025, 19:00 |
|
 |
|
Highlander
|
@ Not klopt bijna helemaal, het hangt af van hoeveel voltage je in/door de schotel krijgt en dat is bij de Manticore meer dan bij de Deus 2 als ik goed geïnformeerd ben, waarschijnlijk doordat de D2 draadloos is :-)
Gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 01 sep 2025, 19:53 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 01 sep 2025, 20:07 |
|
 |
|
douwe
|
Ik zoek nu een jaar met de manticore moest in het begin wel even wennen is een echte krachtpatser op klein spul. Ik zoek nog steeds op de fabrieksinstellingen. Ben dik tevreden. 4 gehalveerde binnen een jaar al die jaren daarvoor slechts 2. Maar Ja wel meer opgraven met al die luchtbuks en hagel loodjes.
Gr Douwe
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 sep 2025, 15:28 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
de ed schreef: Adri Pieck schreef: Klopt,
Einde discussie.
Adri o te zien niet  Pffffffffffffffffff
|
| 03 sep 2025, 16:15 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Lekke band Adri 
_________________ toInfinityandBeyond
Laatst bijgewerkt door not op 05 sep 2025, 12:29, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 05 sep 2025, 07:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
not schreef: Lekker band Adri  
|
| 05 sep 2025, 10:31 |
|
 |
|
Annezoekt
|
even een update, het kan nu met dit bagger weer. de landerijen en velden waar ik meestal zoek zijn te nat om te zoeken, dus nu weer tijd voor het forum ;-) de mantti, nou hij bevalt mij erg goed. ik hebb pb gekregen toen ik op zoek was naar een manti als vervanger voor mijn deus2, mensen vertelden: denk goed na wat je doet. hun ervaring dat de deus toch beter was/is. mooi die betrokkenheid en berichten maar mijn ervaring tot nu toe is positief qua detecteren denk ik dat de manti beter aangeeft dan de deus of het wel of niet een target is. ik heb het idee dat ik minder fout schep dan anders, ik bedoel daarmee ik probeer altijd van te voren als ik schep te lezen horen aan het geluid wat de vondst zal zijn en met de mati klopt het vaak. kan aan mij liggen natuurlijk dat ik beter met de manti om kan gaan dan de deus, maar toch qua detectern van vondsten in de grond en diepte waar men het vaak over heeft, merk ik nog geen verschil. beide zijn daar erg goed in. veel plezier allemaal en succes daar waar het droger is om te zoeken. groet Anne
|
| 29 nov 2025, 09:08 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Minelab gaat heel diep ik help mee met zoekdagen van DDA en DJLAAN meeste mensen lopen met de manticore alles heeft ze voor en nadelen wil je minder diep graven neem een xp ben je sterk wild diep graven neem Minelab Minelab op het zoute strand is geen beteren Md is gereedschap de 1 kan daar beter mee over weg dan de ander Chris ken het super met het gereedschap van Minelab
zaterdag weer is met me maten mee op een akker geen top akker wilde tocht weer is zoeken was al dik jaar geleden dat ik op een Akker zocht met de manticore had nog niet veel met de manticore gezocht vond wel stukje goud kan geluk zijn zeg het maar
het belangrijkste is en blijf de plek geef mij maar een top plek met een xp dan een kut veld met een Minelab daar om heb ik ze alle 2 Minelab en xp
|
| 30 nov 2025, 22:15 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Nou Ed, kijk dit is nog eens informatie welke ik in deze topic nog niet gelezen heb. Adri 
|
| 30 nov 2025, 23:55 |
|
 |
|
Annezoekt
|
de ed schreef: Minelab gaat heel diep ik help mee met zoekdagen van DDA en DJLAAN meeste mensen lopen met de manticore alles heeft ze voor en nadelen wil je minder diep graven neem een xp ben je sterk wild diep graven neem Minelab Minelab op het zoute strand is geen beteren Md is gereedschap de 1 kan daar beter mee over weg dan de ander Chris ken het super met het gereedschap van Minelab
zaterdag weer is met me maten mee op een akker geen top akker wilde tocht weer is zoeken was al dik jaar geleden dat ik op een Akker zocht met de manticore had nog niet veel met de manticore gezocht vond wel stukje goud kan geluk zijn zeg het maar
het belangrijkste is en blijf de plek geef mij maar een top plek met een xp dan een kut veld met een Minelab daar om heb ik ze alle 2 Minelab en xp ja mooi ed, dat is nog beter. meerdere detectors ter beschikking
|
| 01 dec 2025, 21:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Nou Ed, kijk dit is nog eens informatie welke ik in deze topic nog niet gelezen heb. Adri  inderdaad 
|
| 01 dec 2025, 22:21 |
|
 |
|
antoninvs
|
Hoi Zelf heb ik ook de deus 2 prima detector maar dat is de manti ook wat ik wel heb gehoord dat de witte schotel van de deus 2 niet zo best moet zijn met de elektronica er in en dat zou lijden tot verlies van diepte. gek is ook wel dat de productie er van traag is. maar goed dat is maar wat ik gehoord heb. en inderdaad gekke prijzen suc6 allen grt A
|
| 02 dec 2025, 00:14 |
|
|