|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Bezoek nationaal archeologisch museum in Madrid
| Auteur |
Bericht |
|
Dutchdetectorist
|
 Bezoek nationaal archeologisch museum in Madrid
Vorige week zaterdag heb ik, samen met m'n vrouw, het nationaal archeologisch museum in Madrid bezocht. Ongelooflijk wat een prachtig museum en een enorm rijke collectie. Als je vroeg daar bent (opening 09:30) heb je een paar uurtjes tijd voor het te druk wordt. Lunch in het museum was 2 koffie en 2 flinke boterhammen met vers tomaat smeersel en veel serrano ham (<€10!!). Na 4 uurtjes, inclusief die lunch, ging m'n brein op tilt, terwijl we net de helft van de collectie hadden gezien. Zo veel mooie voorwerpen, ongelooflijk. Als je ooit in Madrid bent, dan sla dit museum zeker niet over. Ik ga zeker nog een keer terug om de 2e helft van de collectie te zien. En misschien nog een keer om het eerste gedeelte (oudste periode tot en met Romeins) nog eens te bekijken.
_________________ Groet, Godfried
|
| 05 okt 2025, 00:10 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: Bezoek nationaal archeologisch museum in Madrid
Geen foto s gemaakt? Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 05 okt 2025, 02:26 |
|
 |
|
Dutchdetectorist
|
krulstaart schreef: Geen foto s gemaakt? Gr marin Nee, ik maak meestal geen foto's omdat die vanachter glas toch niet mooi worden. Hier is een link naar de topstukken uit de collectie, alleen is er iets met de website. Deze opent (tijdelijk?) niet. https://www.man.es/
_________________ Groet, Godfried
|
| 06 okt 2025, 13:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
super Ik ga zeker nog een keer terug om de 2e helft van de collectie te zien. top dan word het weer 2 koffie en 2 flinke boterhammen met vers tomaat smeersel en veel serrano ham lekker succes 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 06 okt 2025, 16:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|