|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:12
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 IJzeren stylus?
Materiaal: ijzer Afmeting: 16cm Gewicht: Beschrijving van het voorwerp: Laatst deze op een stortbult gevonden. Lijkt een ijzeren stylus. Het uiteinde loopt vlak af. Richting het einde zit een verdikking en is die wat kantiger, ipv de afgeronde ‘schrijfkant’. Hij ligt in ieder perfect in de hand Iemand een idee?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door keossvin op 17 nov 2025, 19:04, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 17 nov 2025, 18:47 |
|
 |
|
keossvin
|
 Re: IJzeren stylus?
|
| 17 nov 2025, 18:51 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Is dat bovenste stuk omgebogen Graag daar wat betere foto van En kan je nog zien of er versiersels op zitten Heb even gekeken naar de lengte de langste die ik gevonden heb is 14.9 cm en volgens mij zijn ze er niet langer dan 15 cm
Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 17 nov 2025, 19:20 |
|
 |
|
keossvin
|
krulstaart schreef: Is dat bovenste stuk omgebogen Graag daar wat betere foto van En kan je nog zien of er versiersels op zitten Gr marin Het uiteinde is inderdaad licht gebogen, vlak daarvoor zitten nog twee kleine verdikkingen, mogelijk dat dit voor de sier gedaan is. Helaas is het uiteinde gebarst tijdens de schoonmaak. Daarvoor was het duidelijk een vlak einde zoals je zou verwachten bij een stylus. Ik heb op de eerste foto in het groen bijgetekend wat er gezeten heeft, betreft trouwens de achterkant, voorzijde is gespleten. Tweede foto is de voorzijde, derde een zijaanzicht. Hierbij zie dat het voorwerp al vlak afloopt. Ik heb m lichtjes opgeschuurd en durf er voor nu niet verder mee aan de slag te gaan. Voor nu zijn er in ieder geval nog geen versieringen te zien.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 nov 2025, 19:47 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Kwamen er nog meer romeinse vondsten vandaan? Heb wel wat gevonden maar een echte determinatie zal heel moeilijk worden Dan moet hij echt schoon zijn en ze zijn bijna nooit zo lang de langste die ik heb gezien is 15,9 cm En daar kan ik er maar 1 van vinden Gr marin
|
| 17 nov 2025, 20:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik zeg nee
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 nov 2025, 21:45 |
|
 |
|
keossvin
|
krulstaart schreef: Kwamen er nog meer romeinse vondsten vandaan? Heb wel wat gevonden maar een echte determinatie zal heel moeilijk worden Dan moet hij echt schoon zijn en ze zijn bijna nooit zo lang de langste die ik heb gezien is 15,9 cm En daar kan ik er maar 1 van vinden Gr marin Bedankt Martin! Geen Romeinse bijvondsten, op heel misschien een weefgewicht na. Heb er overigens ook maar even kunnen zoeken. Wel een paar mogelijk Romeinse scherven gezien, vlak langs de locatie is wel een nederzettingsterrein gelegen. Heb m toch nog wat meer opgeschuurd. Geen versieringen.
|
| 18 nov 2025, 19:24 |
|
 |
|
tegelmenkemobiel
|
_________________ Zoekt met garrett euro ace en is tegelmenke maar dan vanuit mobiel
|
| 19 nov 2025, 15:51 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Dan lijkt het mij geen stylus Gr marin
|
| 19 nov 2025, 17:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Volgens mij ook niet. Helaas...
|
| 19 nov 2025, 18:43 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|