|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:02
|
WAT WIL JIJ NOG VINDEN, PLAATS JE LIJST MAAR
| Auteur |
Bericht |
|
Hans1971
|
 Re: WAT WIL JIJ NOG VINDEN, PLAATS JE LIJST MAAR
we mochten niet klagen dit jaar Ed, paar leuke stekjes gehad. 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 10 dec 2024, 21:17 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: we mochten niet klagen dit jaar Ed, paar leuke stekjes gehad.  inderdaad was mooi zelfs Han mag niet klagen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 10 dec 2024, 21:26 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Een goede zoekstek die nog niet leeg gezocht is en wat meer tijd om te kunnen zoeken.
Adri
|
| 11 dec 2024, 12:42 |
|
 |
|
edwin48
|
Veel af kunnen strepen dit jaar maar gelukkig ook nog genoeg op het 'lijstje'
1. Tremessis liefst Dorestad 2. Aureus of Solidus 3. Sceatta 4. Republikeinse denarius Ceasar met olifant 5. Angelsaksische dierkopfibula (heel) 6. Bronzen bijl vindt alle modellen mooi 7. Karolingische denier 8. Gouden munt liefst middeleeuws 9. Friese anonieme penning 10. Middeleeuwse zegelstempel
Loop in regio waar het zeker mogelijk is maar garantie hebben we nooit :)
|
| 16 dec 2024, 15:52 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Een goede zoekstek die nog niet leeg gezocht is en wat meer tijd om te kunnen zoeken.
Adri inderdaad 
|
| 16 dec 2024, 16:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
hoe is het hier mee Hans voor mij was het niks niks gevonden bijna niet gezocht ook geen plek
|
| 15 dec 2025, 19:39 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Als ik mijn lijstje zou willen maken Zit ik hier morgenavond nog te tikken Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 16 dec 2025, 00:24 |
|
 |
|
Kadan
|
1 Denarius Julia Domna of Faustina (waarom weet ik niet maar dat intrigeert me enorm)  gevonden 2 Karolingische denarius met tempel (Lodewijk de Vrome) 3 Rijderschelling (een hele)  gevonden 4 Vogelfibula (een hele en herkenbare)  gevonden 5 Wodan Sceatta 6 Bronstijd bijl (koker, vlak, vleugel or what ever, als het maar een bronstijd bijl is. 7 Koning Willem I kwartje met zo'n grote W  gevonden 8 Tourse groot  gevonden 9 Goudgulden (reëel weet niet.....) 10 Een Merovingische ring 11 Karolingische sleutel Zal een nieuw lijstje maken. Toch het één en ander gevonden 
|
| 16 dec 2025, 09:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
krulstaart schreef: Als ik mijn lijstje zou willen maken Zit ik hier morgenavond nog te tikken Gr marin heb je zo weinig gevonden dan 
|
| 16 dec 2025, 13:17 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Jij weet wel wat ik gevonden heb ed Maar er is nog zoveel te vinden Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 16 dec 2025, 16:40 |
|
 |
|
Huzaar
|
In de afgelopen 45 jaar eigenlijk alles al gevonden tussen bronstijd en 2025 tot een gesneuvelde soldaat aan toe. Ondertussen alles opgeruimd maar ga nog wel een keer in de week op pad. Ik hoef niks meer te vinden dan rust en de stilte om me heen. Blijf wel nieuwsgierig naar wat er onder de schotel ligt na een mooi signaal. 
|
| 16 dec 2025, 18:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Huzaar schreef: In de afgelopen 45 jaar eigenlijk alles al gevonden tussen bronstijd en 2025 tot een gesneuvelde soldaat aan toe. Ondertussen alles opgeruimd maar ga nog wel een keer in de week op pad. Ik hoef niks meer te vinden dan rust en de stilte om me heen. Blijf wel nieuwsgierig naar wat er onder de schotel ligt na een mooi signaal.  zo is het wel 
|
| 16 dec 2025, 22:54 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Huzaar schreef: In de afgelopen 45 jaar eigenlijk alles al gevonden tussen bronstijd en 2025 tot een gesneuvelde soldaat aan toe. Ondertussen alles opgeruimd maar ga nog wel een keer in de week op pad. Ik hoef niks meer te vinden dan rust en de stilte om me heen. Blijf wel nieuwsgierig naar wat er onder de schotel ligt na een mooi signaal.  Hier sluit ik mij ook bij aan, heb alleen nooit een gesneuvelde soldaat gevonden verder alles wat je maar kunt wensen. Adri
|
| 17 dec 2025, 00:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Huzaar schreef: In de afgelopen 45 jaar eigenlijk alles al gevonden tussen bronstijd en 2025 tot een gesneuvelde soldaat aan toe. Ondertussen alles opgeruimd maar ga nog wel een keer in de week op pad. Ik hoef niks meer te vinden dan rust en de stilte om me heen. Blijf wel nieuwsgierig naar wat er onder de schotel ligt na een mooi signaal.  Hier sluit ik mij ook bij aan, heb alleen nooit een gesneuvelde soldaat gevonden verder alles wat je maar kunt wensen. Adri en je vergeet er 1 je wil de paar keer in de dda staan 
|
| 17 dec 2025, 13:33 |
|
 |
|
Aluhoedje
Geregistreerd: 17 jan 2018, 12:49 Berichten: 699 Woonplaats: Hilversum
|
Gelukkig zijn er nog wensen zou ik zeggen. Mijn lijstje:
- Solidus - Aureus - Tremisis van madelinus - Gouden Kelt (hele stater) - Wodan monster sceatta - Gouden Ducaat (Nederland) - Kruisboog fibula (zo goed als compleet) - Bronstijd bijl - Neolithische pijlpunt
Kweet het, de lat ligt hoog maar je weet maar nooit. Hou zo van deze hobby.
_________________ Zoekt nu met de XP Deus II
|
| 18 dec 2025, 21:29 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Nou vriend, aan de slag zou ik zeggen. Adri PS; denk niet dat je deze vondsten in onze omgeving zal kunnen vinden. 
|
| 19 dec 2025, 12:10 |
|
 |
|
Aluhoedje
Geregistreerd: 17 jan 2018, 12:49 Berichten: 699 Woonplaats: Hilversum
|
Ach, dromen mag toch? Het is geen boodschappenlijstje, maar een wenslijstje. Zonder ambitie blijft het wel erg stil onder de spoel 
_________________ Zoekt nu met de XP Deus II
|
| 19 dec 2025, 12:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Adri Pieck schreef: Nou vriend, aan de slag zou ik zeggen. Adri PS; denk niet dat je deze vondsten in onze omgeving zal kunnen vinden.  ja wel je moet er net over heen lopen en op graven en dan op pakken dans je maken roepen jeeeeeeee johoe dat is alles zo moeilijk is het niet
|
| 19 dec 2025, 13:32 |
|
 |
|
Putterke
|
de ed schreef: Adri Pieck schreef: Nou vriend, aan de slag zou ik zeggen. Adri PS; denk niet dat je deze vondsten in onze omgeving zal kunnen vinden.  ja wel je moet er net over heen lopen en op graven en dan op pakken dans je maken roepen jeeeeeeee johoe dat is alles zo moeilijk is het niet En dat samen met je zoekmaten meemaken 
|
| 19 dec 2025, 16:07 |
|
 |
|
Hans1971
|
1- Mooie tinnen lepel van de stort. (ja echt waar, in 12 jaar leuke stortjes gehad. Maar nooit een tinnen lepel gevonden, inmiddels obsessie geworden  2- Tabaksdoos 3- Zilveren gesp 4- Zilveren vingerhoed met jachttafereel, of rennende honden en hazen 5- Complete pijpenwroeter 6- Romeinse ring 7- Speelgoedhellebaardje 8- Zilveren gulden of groter van Willem 1, 2 of 3 9- Geuzenpenning 10- Bronstijd bijl of speerpunt 11- Zilveren of gouden muntschat 12- Een bulla Al een af kunnen strepen 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 19 dec 2025, 18:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Putterke schreef: de ed schreef: Adri Pieck schreef: Nou vriend, aan de slag zou ik zeggen. Adri PS; denk niet dat je deze vondsten in onze omgeving zal kunnen vinden.  ja wel je moet er net over heen lopen en op graven en dan op pakken dans je maken roepen jeeeeeeee johoe dat is alles zo moeilijk is het niet En dat samen met je zoekmaten meemaken  dat klopt 
|
| 20 dec 2025, 16:41 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: 1- Mooie tinnen lepel van de stort. (ja echt waar, in 12 jaar leuke stortjes gehad. Maar nooit een tinnen lepel gevonden, inmiddels obsessie geworden  2- Tabaksdoos 3- Zilveren gesp 4- Zilveren vingerhoed met jachttafereel, of rennende honden en hazen 5- Complete pijpenwroeter 6- Romeinse ring 7- Speelgoedhellebaardje 8- Zilveren gulden of groter van Willem 1, 2 of 3 9- Geuzenpenning 10- Bronstijd bijl of speerpunt de ed ook 11- Zilveren of gouden muntschat de ed ook 12- Een bulla Al een af kunnen strepen  nounou Hans je noemt wel wat op van daar dat ik niks vindt wat jij met een tin lepel hebt heb ik met een zilveren vinger hoed 
|
| 20 dec 2025, 16:46 |
|
|