|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:19
|
| Auteur |
Bericht |
|
Adri Pieck
|
 Afscheid
Beste forum vrienden,
Helaas is dit mijn laatste bericht op ons forum,
Ik mag hier blijkbaar niet mijn mening geven, ook al is het goed bedoeld, over bepaalde topics en worden deze door Chris verwijderd.
Het actief deelnemen op het forum heeft wat mij betreft dus geen zin meer.
Ik zal een PB naar Chris sturen met het verzoek mij uit te schrijven.
Het gaat jullie goed
Adri Pieck
|
| 07 jan 2026, 11:19 |
|
 |
|
strix
|
 Re: Afscheid
Hoi Adri,
Wat jammer dat je dit besluit hebt genomen. Misschien waren je reacties/meningen niet altijd even tactisch, maar zeker opbouwend bedoeld om de kwaliteit van het forum te vergroten. In ieder geval bedankt voor jou reacties op mijn topics en velen zullen dat met bij beamen. Het ga je goed.
HG, Kees.
_________________ qui quaerit invenit
|
| 07 jan 2026, 11:37 |
|
 |
|
snoekbaars
|
Jammer dat je weggaat. Bedankt voor alle reacties door de jaren heen. Gr, George
|
| 07 jan 2026, 11:58 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 409 Woonplaats: Fryslan
|
dit vind ik erg jammer, ook jou meningen doen ertoe
ik denk dat chris het forum schoon wil houden en het topic waar dit over ging bij het topic wil laten
marin heeft de actie opgezet om meer steun te genereren voor het forum waar we allemaal blij mee zijn. waar wij jij en ik en meerdere mensen financieel met alle leifde een bijdage aan geven omdat we hopen dat het kan blijven bestaan.
de meningen over hoe deze actie overkomt is verschillend en mag verschillend zijn. en dan commentaar op commentaar is niet handig in een forum
dus ik hoop dat iedereen blij is met het gezammelijke doel van ons allen, dit forum behouden en de mensen die hiervoor hun best doen steunen. en elkaars input waarderen
Anne
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 07 jan 2026, 12:02 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
ik stuurde dit bericht naar Adri toe: Coinhunter Chris schreef: Beste Adri Ik ga je uitschrijven, denk er maar nog een paar dagen over na!!! bodemvondstenwereld is ook een kindje van jouw geworden!! Je manier van communiceren is apart te noemen??? Je bent een beste kerel, maar met het hart op tong, heb dat zelf ook, maar heb geleerd om vaker mijn mening voor me te houden. jij noemt het bedelen wat "krulstaart" doet, maar hij vult de forumkast op een geweldig manier aan om een fibula te veilen wat van hem zelf is. Ook tegen andere mensen strooi met een radicale mening over hoe hun voorwerpen moeten plaatsen, daar kan ook een gematigd antwoord op gegeven worden die gemeend is maar en duidelijk naar de indiener toe. Nogmaals denk er nog eens een paar dagen over naar, mogelijk krijg je er spijt van. Groeten Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 07 jan 2026, 12:11 |
|
 |
|
Roelie
|
Ik verblijf op vele fora en in 70% van de gevallen komt dit soort zaken vroeg of laat voor. Jammer, maar dat is net als in het gewone leven, soms zijn mensen en meningen onverenigbaar op enig moment. Hoe dan ook, ik hoop op een goed afloop en dat Adri kan/wil blijven.
|
| 07 jan 2026, 12:29 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Ik geef gewoon altijd mijn eerlijke mening zonder inzenders te beledigen, en dat mag toch?
Maar blijkbaar wordt er censuur toegepast en worden mijn berichten verwijderd. Als ik mijn goed bedoelde mening niet meer mag geven heeft het voor mij geen zin meer om hier te blijven.
Ik probeer o.a. inzenders te bewegen om goede foto's te plaatsen, ook Chris heeft hier al een topic voor aangemaakt, maar helaas blijven vele inzenders gewoon mee door te gaan om slechte foto's te plaatsen en hier reageer ik dan op maar dat zien mensen dan ongepast.
Ook moet het niet nodig zijn dat leden hun fraaie vondsten te koop aanbieden om de opbrengst aan het forum te schenken, goed bedoeld maar moet gewoon niet nodig zijn en dat laat ik dan ook weten maar ook dat mag blijkbaar niet en worden mijn reacties verwijderd.
jammer maar helaas.
Adri
|
| 07 jan 2026, 12:49 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Coinhunter Chris schreef: ik stuurde dit bericht naar Adri toe: Coinhunter Chris schreef: Beste Adri Ik ga je uitschrijven, denk er maar nog een paar dagen over na!!! bodemvondstenwereld is ook een kindje van jouw geworden!! Je manier van communiceren is apart te noemen??? Je bent een beste kerel, maar met het hart op tong, heb dat zelf ook, maar heb geleerd om vaker mijn mening voor me te houden. jij noemt het bedelen wat "krulstaart" doet, maar hij vult de forumkast op een geweldig manier aan om een fibula te veilen wat van hem zelf is. Ook tegen andere mensen strooi met een radicale mening over hoe hun voorwerpen moeten plaatsen, daar kan ook een gematigd antwoord op gegeven worden die gemeend is maar en duidelijk naar de indiener toe. Nogmaals denk er nog eens een paar dagen over naar, mogelijk krijg je er spijt van. Groeten Chris  Lijkt mij een zeer net bericht van Chris , om Adri aan het denken te zetten over zijn gedrag. Iedereen mag zijn mening geven ,maar er zijn ook grenzen .... Op het moment dat het storend en/of vervelend gaat worden krijgt men een waarschuwing. Wat het desbetreffende forumlid ermee doet is aan hem of haar. Censuur is het zeker niet , het is een forum met vele leden in goede banen leiden om het leuk voor IEDEREEN te houden. Ik hoop dat Adri hier wat mee doet en forumlid blijft ,maar dat is uiteraard aan hem. Groet bubba
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 07 jan 2026, 14:05 |
|
 |
|
Hoth
|
Ik heb dit ooit eens geleerd, en het heeft mij persoonlijk heel veel meer plezier in de omgang met anderen gebracht:
'' Het geven van je mening is je goed recht, maar onthoud goed dat een ander daar in 99,9% van de gevallen niet op zit te wachten ''
Je mag overal iets van vinden, maar dat betekent niet automatisch dat je daar dan ook iets van moet zeggen.
Beste Adri, en wie deze boodschap ook interessant vind; misschien heb je er iets aan.
Het zou zonde zijn als dit ''euvel'' niet kan worden opgelost, want dat zou heel jammer voor ''ons'' forum zijn.
Gr, Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 07 jan 2026, 15:25 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Zou jammer zijn Adri, maar begrijp ook Chris zijn reactie. Wat Hoth oppert zijn ook wijze woorden, met een grote mate van waarheid. Al zijn we dan af van je gezeur over vingers, zou het wel een gemis zijn is mijn mening. Dus denk er nog eens over na. Groeten, Trash
|
| 07 jan 2026, 17:28 |
|
 |
|
fibula
Moderator en erelid
|
Hoth schreef: Ik heb dit ooit eens geleerd, en het heeft mij persoonlijk heel veel meer plezier in de omgang met anderen gebracht:
'' Het geven van je mening is je goed recht, maar onthoud goed dat een ander daar in 99,9% van de gevallen niet op zit te wachten ''
Je mag overal iets van vinden, maar dat betekent niet automatisch dat je daar dan ook iets van moet zeggen.
Beste Adri, en wie deze boodschap ook interessant vind; misschien heb je er iets aan.
Het zou zonde zijn als dit ''euvel'' niet kan worden opgelost, want dat zou heel jammer voor ''ons'' forum zijn.
Gr, Patrick En daar sluit ik me helemaal bij aan Ook de reactie van Chris is heel wijs en begrijpelijk Soms is zwijgen beter en het er jouwe van denken als al die nutteloze discussies waar er al zo veel van zijn tegenwoordig Dus komop Adri, jij hoort gewoon bij ons forum 
_________________ Hartelijke groet, Joost
DE FIBVLAE NIL NISI BENE over de fibula's niets dan goeds Nulla aetas ad discendum sera Je bent nooit te oud om iets te leren
|
| 07 jan 2026, 17:34 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Adri we hebben altijd goed met mekaar kunnen opschieten En als je de forumregels leest mag je er geen reactie op geven alleen bieden En als je er een mening over hebt Dan zou je dat altijd via pb kunnen doen Dus buiten het forum om Dit is voor mij gewoon een idee om de forumkas te spekken En je krijgt er nog iets moois voor teug Dus kerel kom op Dit is niet nodig om zo op te stappen Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 07 jan 2026, 18:12 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Ik begrijp het ingrijpen van Chris, maar pleit ook met Joost en de anderen mee om te blijven Adri. Misschien lukt het je Chris' ingrijpen voor nu even te accepteren (is opkomen voor een forumlid, Marin verdient dat), en wil je daarna opnieuw maar dan wat gematigder verder gaan. Hope so! Jouw wegblijven zal een gemis zijn. Zoals Joost al zegt: je hoort er gewoon bij! 
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 07 jan 2026, 18:49 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Kom op Adri, je hoort bij het meubilair Het is geen Censuur wat ik pleeg, maar orde en netheid , "opkuisen" hoe onze zuiderburen het noemen. Er zijn nettere manieren om het op te lossen, in een andere woordkeuze die je hiervoor kan gebruiken, en daar is niets verkeerd mee. Stel je maakt een account aan en je ,ziet berichten dat mensen zich uitmaken voor rotte vis en de nodige beledigingen, dan wil je hiet niet zijn!!! Kijk noemt het censuur, ik noem het orde en netheid en laat de berichten meestal wel effe staan voor deze verwijder. Mijn punt is dat alles met normen en waarden heeft te maken. Zodat wilde ik nog effe kwijt. Dus stap eroverheen, en beide partijen zijn tevreden en daarmee ook vergeten!!! Gr Chris  ik neem er straks ene op jouw 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 07 jan 2026, 20:37 |
|
 |
|
wimvanschaijk
|
Adrie moet gewoon blijven. De communicatie met texts is emotieloos en keihard wat er staat. Adrie en het forum zoden beter moeten weten. Bel elkaar eens op of ga er eens voor zitten samen. En plaats er een goeie foto van. GRRRR wim
|
| 08 jan 2026, 00:58 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Ha Adri denk er nog is over na ik mag je graag en alle zoekers zijn apart anders ben je gaan zoeker Weet jij hoe veel boze mensen op mij boos waren in de eerst 2 jaren ze wedden gek van me hier wie is die de ed het is goed gekomen je hebt vaak gelijk. hoop mensen kunnen daar niet tegen als je dat vaak doet gaan ze klagen en dan krijg je een bericht  komt dan rouw op je dak Ga gewoon lekker kijken zeg wat minder denk maar laat maar gaan Ik vind je een topper zou het mooi vinden als je blijf t Adri tip van mij neem 2 happen lucht en denk ach het is maar een forum Wat jij gaat doen wens je veel succes ps Ben ook wel is boos geweest hier  gr de ed  vergeet niet jij heb ook het forum gevormd 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 08 jan 2026, 01:45 |
|
 |
|
Annezoekt
Geregistreerd: 01 okt 2022, 16:24 Berichten: 409 Woonplaats: Fryslan
|
de ed schreef: Ha Adri denk er nog is over na ik mag je graag en alle zoekers zijn apart anders ben je gaan zoeker Weet jij hoe veel boze mensen op mij boos waren in de eerst 2 jaren ze wedden gek van me hier wie is die de ed het is goed gekomen je hebt vaak gelijk. hoop mensen kunnen daar niet tegen als je dat vaak doet gaan ze klagen en dan krijg je een bericht  komt dan rouw op je dak Ga gewoon lekker kijken zeg wat minder denk maar laat maar gaan Ik vind je een topper zou het mooi vinden als je blijf t Adri tip van mij neem 2 happen lucht en denk ach het is maar een forum Wat jij gaat doen wens je veel succes ps Ben ook wel is boos geweest hier  gr de ed  vergeet niet jij heb ook het forum gevormd  mooi gezegd
_________________ Nokta Impact Nokta Legend Xp deus 2 Manticore
|
| 08 jan 2026, 11:00 |
|
 |
|
Roelie
|
Ik weet dat dit hier eigenlijk niet hoort, maar ik heb Cris er al eens op gewezen, ik neem ook afscheid van het forum. Tien, twinteg keer per dag, maar kom wel steeds terug. Ik wordt telkens uitgelogd en dan moet ik weer inloggen. Na een bepaalde tijd wordt dat storend en nog later ronduit ergerlijk. Kan iemand hier iets aan doen? Voor zover ik het kan zien is dit begonnen na de laatste keer dat er iets op het forum is veranderd. Eerder nooit last gehad.
|
| 08 jan 2026, 12:42 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Roelie schreef: Ik weet dat dit hier eigenlijk niet hoort, maar ik heb Cris er al eens op gewezen, ik neem ook afscheid van het forum. Tien, twinteg keer per dag, maar kom wel steeds terug. Ik wordt telkens uitgelogd en dan moet ik weer inloggen. Na een bepaalde tijd wordt dat storend en nog later ronduit ergerlijk. Kan iemand hier iets aan doen? Voor zover ik het kan zien is dit begonnen na de laatste keer dat er iets op het forum is veranderd. Eerder nooit last gehad. Ik kan hier niets aan doen, moet zelf ook vaker inloggen., lastig maar geen probleem voor mij De gene waar we de server van huren is met probleem bezig en blijkbaar is het hem nog niet gelukt. probeer eens het oude forum te verwijderen en een nieuw aan te maken , mogelijk ius het probleem dan opgelost??? mogelijk weet een iter hier antwoord op??? gr Chris 
|
| 08 jan 2026, 12:46 |
|
 |
|
Roelie
|
Pffff.... 
|
| 08 jan 2026, 13:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Roelie schreef: Pffff....  Komt goed Roel werk in uitvoering zijn er meerder die dat probleem hebben met inloggen moet een aparte thread aan maken hiervoor gr Chris 
|
| 08 jan 2026, 13:51 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Met betrekking tot het probleem van Roel: Ik zit vaak op het forum in de bijkeuken achter het huis. Net daar waar de wifi net wel/niet meer wil. Wanneer de wifi wegvalt en overgaat naar mobiel netwerk dan lig je eraf op het forum. Alleen dan moet je opnieuw inloggen. En idem wanneer de mobiel van 5G naar 4G gaat… Misschien is dit een verklaring voor het probleem? Groeten, Trash 
|
| 08 jan 2026, 17:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Roelie schreef: Ik weet dat dit hier eigenlijk niet hoort, maar ik heb Cris er al eens op gewezen, ik neem ook afscheid van het forum. Tien, twinteg keer per dag, maar kom wel steeds terug. Ik wordt telkens uitgelogd en dan moet ik weer inloggen. Na een bepaalde tijd wordt dat storend en nog later ronduit ergerlijk. Kan iemand hier iets aan doen? Voor zover ik het kan zien is dit begonnen na de laatste keer dat er iets op het forum is veranderd. Eerder nooit last gehad. dat hoor ik meer van zoeker dat ze elke keer weer moeten inloggen dan stoppen ze er mee weet niet waar dat aan legt
|
| 08 jan 2026, 19:57 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Coinhunter Chris schreef: Roelie schreef: Pffff....  Komt goed Roel werk in uitvoering zijn er meerder die dat probleem hebben met inloggen moet een aparte thread aan maken hiervoor gr Chris  Ja ik zelf af en toe Maar Sjoert = Sjoho elke keer zij hij dus komt hij minder op het forum hij had jou een bericht erover gestuurd Chris
|
| 08 jan 2026, 20:12 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Annezoekt schreef: de ed schreef: Ha Adri denk er nog is over na ik mag je graag en alle zoekers zijn apart anders ben je gaan zoeker Weet jij hoe veel boze mensen op mij boos waren in de eerst 2 jaren ze wedden gek van me hier wie is die de ed het is goed gekomen je hebt vaak gelijk. hoop mensen kunnen daar niet tegen als je dat vaak doet gaan ze klagen en dan krijg je een bericht  komt dan rouw op je dak Ga gewoon lekker kijken zeg wat minder denk maar laat maar gaan Ik vind je een topper zou het mooi vinden als je blijf t Adri tip van mij neem 2 happen lucht en denk ach het is maar een forum Wat jij gaat doen wens je veel succes ps Ben ook wel is boos geweest hier  gr de ed  vergeet niet jij heb ook het forum gevormd  mooi gezegd vond ik nu ook gewoon zo als het is 
|
| 08 jan 2026, 20:13 |
|
|