|
|
|
|
|
|
Het is nu 15 apr 2026, 01:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Riemhangertje of gordelgarnituur
| Auteur |
Bericht |
|
Luukst
|
 Riemhangertje of gordelgarnituur
Materiaal: koperlegering Afmeting:4 cm lengte Gewicht: 2.6 gram Beschrijving van het voorwerp: dit kleine mooie eenvoudige hangertje gevonden met klinknageltje dat denk ik aan leer bevestigd heeft gezeten. Klopt mijn vermoeden dat dit objectje romeins is of toch recenter? Alvast dank voor het bekijken 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 13 maart 2026, 20:33 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
 Re: Riemhangertje of gordelgarnituur
Lastig om te zien of het Romeins is. Het kan zijn hoor, maar ik kwam nog niet zoiets tegen met deze ovale vorm. Kan het misschien ook een eenvoudig uitgevoerd onderdeel van een bandeliersluiting zijn? Geen idee nog.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 14 maart 2026, 21:30 |
|
 |
|
Luukst
|
 Re: Riemhangertje of gordelgarnituur
Dat zou heel goed kunnen sicco, ben eens gaan zoeken en dot plaatje zou je gedachte kunnen beamen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden, maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer. En werden gepreezen als zynden waaren helden.
|
| 14 maart 2026, 22:03 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|