|
|
|
|
|
|
Het is nu 24 maart 2026, 00:35
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Vandaag 22 maart 2026 Halder
| Auteur |
Bericht |
|
Kadan
|
 Vandaag 22 maart 2026 Halder
Vandaag is het zover. Zin in.
Dag: Zondag Datum : 22 maart 2026 Tijd: 13:00 - 15:30
Locatie Museum Romeins Halder Haanwijk 5B 5271 VG Sint-Michielsgestel
Word archeoloog voor 1 dag! Kom naar het Museum Romeins Halder Op zondag 22 maart 2026 kun je met een kleine metaaldetector op zoek gaan naar verborgen munten bij Museum Romeins Halder. Ook leuk: ontdek in het museum bijzondere Halderse vondsten van echte archeologen en doe, als je wilt, mee aan de speurtocht.
Halder was tijdens het Romeinse rijk een levendig plaatsje. Onder de grond zijn daar allemaal bewijzen voor gevonden. Zo zijn er 7 waterputten ontdekt met scherven van potten, bekers en schalen. Ook zijn er heel veel munten gevonden. Wil jij ook een keer in de weer met een pinpointer, een kleine metaaldetector, op zoek gaan naar verborgen munten? Dan is dit je kans!
Speciaal voor kinderen tot en met 11 jaar.
Vrije inloop bij het Museum Romeins Halder. Bij grote drukte kan het zijn dat je even op je beurt moet wachten. Er zal gewerkt worden met volgnummers.
Voor kinderen t/m 11 jaar is de Pinpointer activiteit, speurtocht en bezoek museum geheel gratis. Volwassenen (en kinderen vanaf 13 jaar) die het museum willen bezoeken betalen wel entree a €3,50 (leden van Brabant Landschap krijgen €0.50 cent korting)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 22 maart 2026, 10:07 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Vandaag 22 maart 2026 Halder
succes
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 maart 2026, 11:28 |
|
 |
|
Huzaar
|
Mogelijk liggen er heeeel veel door mij gevonden items in het museum Christiaan. Als kind was het bos van Maurick en de Dommel mijn speelterrein. In 1959 werd de Dommel verlegd voor de aanleg van de A2 en werden er vondsten gedaan op het oog. Ook honderden pijpekoppen gingen mee naar huis die afkomstig waren van het klooster bij St.M. Gestel. In 1980 ben ik daar met de MD. begonnen te zoeken op de plekken waar de Dommel eerst had gelopen en dat bleek een regelrechte goudmijn te zijn. Ik heb nu alleen nog herinneringen. 
|
| 22 maart 2026, 19:08 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Huzaar schreef: Mogelijk liggen er heeeel veel door mij gevonden items in het museum Christiaan. Als kind was het bos van Maurick en de Dommel mijn speelterrein. In 1959 werd de Dommel verlegd voor de aanleg van de A2 en werden er vondsten gedaan op het oog. Ook honderden pijpekoppen gingen mee naar huis die afkomstig waren van het klooster bij St.M. Gestel. In 1980 ben ik daar met de MD. begonnen te zoeken op de plekken waar de Dommel eerst had gelopen en dat bleek een regelrechte goudmijn te zijn. Ik heb nu alleen nog herinneringen.  Zo gaat dat 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 maart 2026, 00:18 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|