Re: Raadsels van het zoeken
piepzoeker schreef:
Ik denk dat het praktisch niet mogelijk is om een veld 100% af te zoeken, of je moet echt de tijd hebben om hier een paar weken op rij te zoeken.. Ik heb ooit eens iemand gezien die GPS rapportages bijgehouden had van zijn routes. Bij het over elkaar leggen van de rapportages waren er toch altijd gaatjes zichtbaar ...
Ik hou ook al m'n zoekbewegingen bij met GoTerrain (app van XP) en ik loop langzaam, zodat ik zeker weet dat ik overlappend zoek. Ik zoek locatiegericht, dus ik wil een akker helemaal leegtrekken. Een voetbalveld zou me ongeveer 24 - 30 uur kosten, afhankelijk van de hoeveelheid rommel. En als ik dan klaar ben voor die dag, loop ik in een flink tempo, maar nog steeds zwaaiend met de detector, terug over het stuk dat ik al heb gedaan en iedere keer vind ik toch weer wat.
Wat me ook opvalt is dat ik soms een goed signaal heb, een gat graaf en dan niets meer detecteer. Nu weet ik dat je dan met de pinpointer aan de slag moet en dat het voorwerp er altijd ligt.
Afgelopen voorjaar/zomer, toen het heel droog was heb ik een klein akkertje minitieus afgezocht. Na een tijd van nat weer ben ik bewust weer terug gegaan naar dat akkertje en het was of hier nooit gezocht was. Ik vond de 2e keer veel meer dan de eerste keer. En inderdaad, na het ploegen kun je ook weer opnieuw beginnen.
Alles met alles kan ik zeggen dat er veel factoren zijn die er voor zorgen dat je nooit alles uit de grond haalt.