|
|
|
|
|
|
Het is nu 15 apr 2026, 09:52
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Eindelijk Romeins (ring) ?!?
| Auteur |
Bericht |
|
oldskoel
Geregistreerd: 23 jan 2019, 12:21 Berichten: 236 Woonplaats: brabant
|
 Eindelijk Romeins (ring) ?!?
Materiaal: Brons
Afmeting: diameter 2 cm
Gewicht: 8.5 gram
Beschrijving van het voorwerp: Een zeer goed geconserveerde bronzen ring. Na een enorme lange periode van niet al te spectaculaire vondsten komr deze bronzen ring uit de grond. In eerste instantie dacht ik dat ie stuk was omdat het zegel er niet meer op zat. Nu lijkt het dat het zo hoort. Zou dit een romeinse ring kunnen zijn. De streepjes aan de zijkant lijken handgemaakt.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Enjoy the thrill of the hunt
|
| 14 apr 2026, 09:43 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6153 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Eindelijk Romeins (ring) ?!?
Kun je iets kwijt over de context waarin deze ring gevonden is? Zo goed geconserveerd en dan die putjes in de materie... ben heel benieuwd waar dit tot leidt.
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 14 apr 2026, 15:59 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Wat ik zo zie is romeins Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 14 apr 2026, 16:51 |
|
 |
|
oldskoel
Geregistreerd: 23 jan 2019, 12:21 Berichten: 236 Woonplaats: brabant
|
Ja ik kan zeker wat kwijt over de context. Dit is een oostenrijkse vondst op een wei die ,naar verluidt, een doorgang was voor de romeinen richting duitsland. Deze wei is nooit bewerkt geweest.
_________________ Enjoy the thrill of the hunt
|
| 15 apr 2026, 09:06 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|