|
|
|
|
|
|
Het is nu 20 apr 2026, 18:10
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Kadan
|
 Crashsite
Het kwartje valt
18 April 2026 op een akker gelopen waarvan ik nu pas vermoed dat het een crash site is van een Engels vliegtuig. Eerder vond ik er al diverse stukken aluminium en een 0.50 kogel met zwarte punt. Gisteren kwam daar een grote Engelse munt bij uit 1918.
Crashsite Nu blijkt er in de buurt (enkele velden verderop) een crashsite bekend te zijn van een Engels vliegtuig. De inzittenden hebben het niet overleefd lees ik. RAF piloten.
Mannen die ook voor onze vrijheid hebben gestreden. Binnenkort is het 4 en 5 mei...... Het raakt me.
Vervolg. Vorige week heb ik er een lepel en een onbekend koperdraad gevlochten ronde schijf gevonden. De ronde schijf blijkt te behoren bij een WW2 koptelefoon. En de lepel van Mappin and Webb. Een Engelse fabrikant van bestek uit WW2.
Niet bij stil gestaan en gewoon bij de rest van de nog uit te zoeken vondsten gedaan. Ik kijk nu nog eens goed, poets wat op de lepel en er blijken cijfers op te staan. Ik gooi dit nummer in AI en het blijkt een soldaatnummer te zijn. Van een omgekomen RCAF bommenrichter.
Soldaatnummer Het nummer is het soldaatnummer (service number) van: Een (Warrant Officer, RCAF)
Hij was de bommenrichter (Bomb Aimer) aan boord van een Avro Lancaster die in 1942 neerstortte.
Hoewel hij in eerdere overzichten vaak wordt vermeld met zijn eerdere manschappennummer, is het zijn latere officiële nummer als Warrant Officer bij de Royal Canadian Air Force (RCAF). Hij kwam op 23-jarige leeftijd om het leven en ligt, samen met zijn bemanning, begraven op een Cemetery in Nederland.
Op de verkeerde akker. Er is veel over te vinden. Zelfs een foto van familie die overgekomen is om de dood te gedenken van één van de andere omgekomen bemanningsleden.
Er is een herdenkingsfoto gemaakt van de familie van dit ander omgekomen bemanningslid. Maar dat is op een andere akker.... De akker ligt wel in de buurt maar is niet de akker waar ik de spullen gevonden heb. Het blijkt dat de verwarring is ontstaan omdat er op die akker in 1950 een ander vliegtuig neergestort is. Ander verhaal ander vliegtuig.
Omslagpunt Dan wordt het zoeken ineens anders. Ik heb op de akker waar ik de vondsten gedaan heb nu ook drie fragmenten beenderen zien liggen....
Dit moet gemeld worden. Dat heeft de bemanning verdient. 23 jaar was dit bemanningslid nog maar. Een Canadees.
Disclaimer. Alle info over de bemanningsleden, familie, betrokkenen, registratienummer vliegtuig, vindplaats en alle andere info aangaande deze crashsite heb ik inmiddels in bezit. Maar heb dat in deze versie van het verhaal verwijderd. Ik ga eerst in overleg met de grondeigenaar wat verder te doen. In verband met mogelijke consequenties voor het perceel.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 20 apr 2026, 08:28 |
|
 |
|
Seeker
|
 Re: Crashsite
Daar wordt je wel stil van.......... Je doet goed werk.
|
| 20 apr 2026, 12:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|