|
|
Het is nu 25 apr 2026, 13:43
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Onbekend, geen fibula maar wat dan wel?
| Auteur |
Bericht |
|
denier
|
 Onbekend, geen fibula maar wat dan wel?
Op vraag van Joost plaats ik deze nog eens op het forum, een veelbesproken object die nog steeds een ufo is. Misschien kan iemand wel de gouden tip geven, wat het wel zou zijn?
Een fibula is hier alvast uitgesloten.
Afmetingen: 28 mm × 19 mm × 10 mm (hoogte) Materiaal: koperlegering Gewicht: 5,75 g
Alvast bedankt,
Mvg, Denier
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 21 apr 2026, 18:12 |
|
 |
|
hannibal
|
 Re: Onbekend, geen fibula maar wat dan wel?
 iets van speciaal paardenbeslag?
_________________ gr Hannibal
|
| 21 apr 2026, 18:58 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Is wat ik denk een beslagstul voor wat dikker leer Om een goede stevigheid te verkrijgen Dit voorbeeld geen match zou het kunnen zijn Bron Archeologie zwichten romern und barbaren Gr marin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 22 apr 2026, 16:18 |
|
 |
|
denier
|
Dag Kruisstaart, het stuk die u toont lijkt er zeer goed op, mooi gevonden. Wat ik gewoon in twijfel trek is van het roodachtige inlegstuk die een achthoekige vorm heeft, doet me eerlijk gezegd modern aan. Maar zit er ook mogelijks compleet naast. Bedankt voor u visie Grtz Denier
|
| 22 apr 2026, 21:08 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Is deze niet eens eerder geplaatst? Komt me zo bekend voor. Of is dat een gelijkend object? Geen idee waar die staat op ons forum.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 22 apr 2026, 21:10 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Ook ik kan er natuurlijk naast zitten De vorm is erg romeins en de restanten pasta ook De achterkant twijfel ik aan Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 22 apr 2026, 22:31 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Detecto-searcher schreef: Is deze niet eens eerder geplaatst? Komt me zo bekend voor. Of is dat een gelijkend object? Geen idee waar die staat op ons forum. Ah, las nu pas goed dat je deze opnieuw plaatst. Was er duidelijk met mijn kop niet goed bij... Dat ik de vondst herkende wil dan gelukkig wel weer zeggen dat ik hem nog wel voor ogen had. Ik blijf uiteraard meedenken en mee uitkijken naar!
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 23 apr 2026, 19:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|