|
|
Het is nu 11 mei 2026, 15:31
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Daventria
|
 Willem III gulden 1863
Vandaag de scooter in onderhoud gezet dus op de fiets naar onze wel om bekende oude plek waar ook de hannover thaler weg kwam. Eenmaal aangekomen lagen er allemaal open gaten wat ik echt zeer asociaal vind! Maar gelukkig wel de troep meegenomen...
Dus maar effe kijken of hij goed heeft gezocht, Ik ken er op dit moment maar 2 in de buurt die hier lopen. En na 10 min was het raak! Een willem 3 gulden zag het daglicht. Onder het gele zand zat een ontzettende harde bodem. Daar komt die uit.
Zeer mooie kwaleit! En precies hetzelfde jaartal als die hannover thaler
Wat een wonder.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 11 mei 2026, 13:20 |
|
 |
|
Daventria
|
 Re: Willem III gulden 1863
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Metaaldetectie is een voorrecht,,, Wij kunnen zien wat onze voorouders niet konden zien en wij kunnen vinden wat onze kleinkinderen niet kunnen vinden!
|
| 11 mei 2026, 13:21 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28376 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Joey Zo, deze is van topkwaliteit Vraag het me vaker af, wat kon je er voir kopen in die tijd  voor ern arm gezin moest dit verlies en grote aderlating zijn geweest Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 11 mei 2026, 13:35 |
|
 |
|
Daventria
|
Turfgravers verdienden 10 cent per geleverde kuub. Dit was in de jaren 60.
Ik denk dat je in die tijd moet denken aan 5 - 7 cent per kuub. Dus reken maar uit. En dat is kolerewerk... Geloof me maar! Anderhalve / 2 dagen knoeste arbeid.
|
| 11 mei 2026, 13:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28376 Woonplaats: Kerkrade
|
Daventria schreef: Turfgravers verdienden 10 cent per geleverde kuub. Dit was in de jaren 60.
Ik denk dat je in die tijd moet denken aan 5 - 7 cent per kuub. Dus reken maar uit. En dat is kolerewerk... Geloof me maar! Anderhalve / 2 dagen knoeste arbeid. Dank Joey voor de bijhorende uitleg Zo kun je eens de indruk krijgen wat de mensen kregen voor keihard en slopende werk wat deze deden in deze tijd, hard werken om je gezin te kunnen voorzien van eten. Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 11 mei 2026, 13:41 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7067 Woonplaats: Silversun
|
Leuk niet allerdaagse vondst worden toch niet vaak gevonden wel de Wll,lekker gaaf nog .
Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 11 mei 2026, 14:05 |
|
 |
|
Daventria
|
not schreef: Leuk niet allerdaagse vondst worden toch niet vaak gevonden wel de Wll,lekker gaaf nog .
Gr Niels Nu je het zegt! Heb ook ooit een willem II gevonden. Nog nooit een willem III
|
| 11 mei 2026, 14:08 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|