|
|
|
|
|
|
Het is nu 07 jul 2026, 21:06
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Fragment brons beslag, mogelijk St. Jakobsschelp
| Auteur |
Bericht |
|
Bill Evans
|
 Fragment brons beslag, mogelijk St. Jakobsschelp
Stuk brons, vermoedelijk fragment van beslag. 30 gram, 37x39 mm. Iemand een idee waar dit van was, waar het voor gebruikt werd en uit welke periode het kan komen?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 jul 2026, 11:36 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
 Re: Fragment brons beslag
Zo te zien is dit een (groot) deel van een schelp, kwartslag rechtsom. Jakobsschelp? Wat dan de functie was? De schelp werd breed ingezet zeg maar, zie de door mij samengestelde (niet complete) afbeelding van ooit. Denk aan middeleeuws paardenbeslag, maar wil Romeins niet meteen uitsluiten. Maar zie helaas de knop niet, dus twijfel. Indien toch, kom je uit op iets als uit Armed Batavians, Pl. 74 B9 J. Nicolay Even kijken wat de anderen denken.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 01 jul 2026, 11:51 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6255 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Fragment brons beslag, mogelijk St. Jakobsschelp
Verder lijkt dit (deel van een) item me niet te determineren, ondanks de mooie bijdrage van Sicco, aldus bij de familieschelpjes gezet...
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 06 jul 2026, 22:47 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: Fragment brons beslag, mogelijk St. Jakobsschelp
Deze is niet romeins Meer iets in de middeleeuwen laat denk ik Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/