Beschrijving van het voorwerp: ik probeer meer uit te vinden over deze stenen/ tegels. Het zijn stortgrond oogvondsten.
- Ik vermoed dat de kleine en grotere vierkante mogelijk laat-Middeleeuwse of vroege Nieuwe Tijd vloertegels zouden kunnen zijn, maar ben benieuwd naar eventueel meer informatie, indien mogelijk.
- De driehoekige lijkt van leisteen-achtig materiaal te zijn en bevat sporen van cement o.i.d., voornamelijk aan de achterzijde (Dit materiaal zit overigens tjokvol fossiele afdrukken, waaronder een plantachtige). Het weinige dat ik hier tot nu toe over kan vinden is dat het dikwijls met vloeren in kerken in verband lijkt te worden gebracht.
- De grote steen lijkt me iets dat in de onderste rij van een muur gezeten zou kunnen hebben, of misschien deel van een drempel zou kunnen zijn geweest. Er zijn versieringen uitgehakt aan de bovenkant van de voorzijde. Het materiaal lijkt te bestaan uit met cement-achtig materiaal bijelkaar gehouden 'kiezelstenen'.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum