|
|
|
|
|
|
Het is nu 24 sep 2026, 07:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Terradigger
Geregistreerd: 31 maart 2018, 23:33 Berichten: 150 Woonplaats: Apeldoorn
|
 Onbekend munt gewicht
Materiaal: Brons
Afmeting: 1,5 cm
Gewicht: 10.40 gram
Beschrijving van het voorwerp: Er is nog een beetje te zien op dit gewicht. Ik hoop dat iemand hem kan terugvinden. Bvd, Mark
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hoe langer je naar iets moet zoeken, hoe meer je het zult waarderen wanneer je het eindelijk vindt.
|
| 20 sep 2026, 10:02 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
 Re: Onbekend munt gewicht
Ha Mark,
als je de eerste foto 180 graden draait, zie ik midden boven een handje, dat wijst naar Antwerpen. Mogelijk staan er twee letters bij van de maker. De keerzijde met onderaan een vijftal horizontale strepen en het gewicht zou kunnen wijzen naar een dubbele Souverein. Zou je het mg nog iets schoner kunnen krijgen?
Gr Peter
|
| 21 sep 2026, 11:11 |
|
 |
|
Terradigger
Geregistreerd: 31 maart 2018, 23:33 Berichten: 150 Woonplaats: Apeldoorn
|
lieropp schreef: Ha Mark,
als je de eerste foto 180 graden draait, zie ik midden boven een handje, dat wijst naar Antwerpen. Mogelijk staan er twee letters bij van de maker. De keerzijde met onderaan een vijftal horizontale strepen en het gewicht zou kunnen wijzen naar een dubbele Souverein. Zou je het mg nog iets schoner kunnen krijgen?
Gr Peter Hoi Peter, Bedankt voor je reactie! Ik zie de vergelijking met de souverein Antwerpen. Ik heb geprobeerd wat beter te reinigen maar zonder veel succes want de patina laag is erg fragiel.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Hoe langer je naar iets moet zoeken, hoe meer je het zult waarderen wanneer je het eindelijk vindt.
|
| 21 sep 2026, 15:35 |
|
 |
|
Huzaar
|
Bijlage: Muntgewichten.JPG Ik gebruik bij koperen voorwerpen altijd een zacht koperen ( geen messing dus) borsteltje wat ik voor de bougie,s van mijn oldtimers gebruik. Het relief komt dan beduident beter naar boven.
|
| 21 sep 2026, 16:48 |
|
 |
|
djdj
|
Peter goede DTM 
|
| 23 sep 2026, 18:50 |
|