kwam mooi uit, want ik zag 2 uienakkers leeg. wat gaat daar lekker
je neus van open zeg....
akkertje 1 (de interessantst lijkende gezien de geschiedkundige ligging) toestemming regelen. boer was zo gevonden en wat een vriendelijke man was dat zeg.
even uitgelegd wat de bedoeling was en ja hoor daar kwam het hele verhaal.
jaren terug (12 jaar) kwam er al eerder een zoeker langs. uiteraard was toestemming geen probleem. en ze hadden ook nog even afgesproken dat hij zijn vondsten zou komen laten zien.
die zoeker aan het zoeken, en de overbuurman eveneens molenaar van het akkertje kwam ook nog even kijken. de boer vertelde me
"en hij had nog érg leuke dingen gevonden ook" zoals hij van zijn verre buurman de molenaar hoorde. ik dacht al
"dat wordt lekker vinden "de zoeker zelf was zoals afgesproken ook teruggeweest bij die boer, maar die zoeker zelf had de boer alleen maar wat verroeste spijkers en schroeven laten zien.
daar was die boer (begrijpelijk) geheel niet van gediend en omdat hij er zo van over de emmer was had zijn vrouw gezegt "dan doe dat moar nie meer "
"je kan het ook bij mien vrouw proberen, maar ik geef je weinig kans".
maar zandhaasje geeft zich niet zomaar gewonnen, dus gooide ik toch maar al mijn "charmes" in de strijd en beloofde haar plechtig alles netjes te komen laten zien.
"mmmm, tjah, nee jij bent die andere zoeker niet..... mar kwil het niet"
12 jaar later .... en bedankt zoekert van toen
eerst zandhaasje lekker maken met wat er zoal gevonden is en dan mag het niet
dan maar naar die andere uienakker