Logo
Het is nu 03 maart 2026, 19:09

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen) 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen)
hallo Forumleden

gisteren heb ik met Wilhelm en Nakky de Minelab CTX 3030 in het veld getest.
het was een eerst indruk , en ik had zelf de E-track meegenomen ter vergelijk.

nou eerst maar eens de detector materiaal / gewicht /bedieningsgemak / prestaties /enz..

1) materiaal) 100% degelijk gemaakt , zoals we van minelab gewent zijn.
toen ik hem zag , dacht ik pfffff die moet onvoorstelbaar zwaar zijn :ls :as

2) gewicht) feitelijk is hij zwaarder dan de e-track MAAR :06
en nu kom het (wat mij zeer verbaasde) tijdens het zoeken in de hand , weegt hij gevoelsmatig niets meer dan de XP-Deus. :oooo
ik kon het niet geloven , maar ik ben daar zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer blij mee , gezien mijn rug en schouder slijtage :oooo :oooo :oooo

3) bedieningsgemak) nou eigenlijk dezelfde knoppen als op de e-track , maar dan wat uitgebreider.
dit vergt wel enige oefening , maar met goed de gebruiksaanwijzing lezen en/of een duidelijke uitleg van de dealer of een ervaren minelabzoeker is het goed te doen. ( zorg dan ook dat je er de tijd voor neemt) want anders valt het tegen omdat je het niet begrijpt :03
hij heeft meer opties da de e-track , en je kunt alles gebruiken ,maar hoeft niet.
zoals de u.s.b aansluiting , ik gebruik dat ook niet bij de e-track maar anderen weer wel.
gps . de 1 vind het handig , de ander denkt wat moet je ermee. :lol:
de (semi)draadloze koptelefoon vond ik in eerste instantie jammer ,maar na wat meer er over gedacht te hebben , is het juist top.
je kunt namelijk jou eigen favoriete koptelefoon er op aansluiten, en als ik de verplichte koptelefoon van de Deus zie ( fragile ding) ben ik blij dat ik kan kiezen voor bijv: de Koss voor op de minelab.
dus uiteindelijk toch een pluspunt. :10

waterdetector : tja , wij zijn NIET in het water geweest ( ik wil Wilhelm en Nakky ook echt niet in hun zwembroek zien) :ls :Hellup: :lol: heb wel gezien hoe je hem waterzoekklaar maakt en dat is een simpele ombouw-handeling ( wel goed doen om geen water in de detector te krijgen).
dus over de prestaties in het water kan ik niets zeggen :yh

4) prestaties ) mij eerste indrukken over de prestaties zijn toch wel positief.
het is GEEN WONDER DETECTOR ,simpelweg omdat die niet bestaan en ook nooit zullen bestaan. :lo

vergeleken met de E-track , lijkt hij iets meer diepang te hebben en een betere disc indien er ijzer en goed metaal naast elkaar ligt.
bij deze korte veldtest , had hij de e-track wel 1x duidelijk te pakken op een piep van ijzer en goed metaal.
de E-track detecteerde alleen het ijzer , en de CTX zei ( er ligt idd groot ijzer ,maar ook goed metaal) en uiteindelijk bleek er (na veel graven) ook een stukje koper te liggen. :shock:
dus dat was wel gerustgevend en een verbetering ten opzichte van de e-track. :10
maar de prestatieverschillen waren bij deze test nog minimaal , ook omdat er nog niet teveel met de nieuwe mogelijkheden van de instelingen is gestest en de e-track opzich ook nog steeds een topdetector is natuurlijk. :05

mijn voorzichtige eerste conclusie: :07

al met al , valt het mij zeker niet tegen.
het is een mooie degelijke en handzame detector met vele mogelijkheden
en ik ben geen waterzoeker , dus ik zou nooit een waterdetector kopen.
bij deze minelab krijg je er een waterdetector bij , dus wellicht loop ik nu toch ooit eens het water in. :06
hij is hoog in de prijs , maar duur zou ik het alleen noemen wanneer hij het niet waard is
licht : zeker weten , en ik was zo onder de indruk daarvan dat ik hem meteen besteld heb ( is voor mij een belangrijk pluspunt )

dit was mijn eerste korte indruk , van de CTX-3030 en pas na langere tijd zoeken word er meer duidelijk over deze detector

zijn er vragen , stel ze dan :10

gr bubba :sd

26 mei 2012, 19:31
Profiel WWW
Moderator

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen)
Bedankt voor je uitleg Johan :goezo: ,ik wacht nog even op meerdere verslagen. En is ie werkelijk zo licht als de DEUS(gevoelsmatig dan :06 ) hij weegt bijna 2,5 x zoveel :03

26 mei 2012, 19:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bubba test de Minelab CTX 3030 in het veld met Wilhelm en Nakky ( bevindingen)
Mooi verslag Johan :10 :10 :10 :10
Gevoelsmatig lichter dan de DEUS, ga ik mij volgende week ook ene halen :goezo: :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo
Maar eerst wil ik dit natuurlijk ten lijve ondervinden :10
mvg Edje :sd

26 mei 2012, 19:51

Antwoord met een citaat
peter schreef:
Bedankt voor je uitleg Johan :goezo: ,ik wacht nog even op meerdere verslagen. En is ie werkelijk zo licht als de DEUS(gevoelsmatig dan :06 ) hij weegt bijna 2,5 x zoveel :03

Feitelijk is hij veel zwaarder ( in grammen) maar in de hand weegt hij gevoelsmatig niets meer dan de DEUS :07

ik ben onafhankelijk en lieg er niet over Peter :03

voel het zelf maar :05

26 mei 2012, 19:54
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ik word met het uur gelukkiger dat ik er ook één in bestelling heb, bij onze hofleverancier :whoea:

Feit is wel dat ik totaal onervaren ben met digitale detectors (dat wordt nog lachen :lol: )
Om die reden ben ik vooral benieuwd naar instelling tips/trics. Maar dat is allicht nog wat vroeg nu.

Leuk verslag!

Minelab Manticore

26 mei 2012, 20:14
Profiel

Antwoord met een citaat
radiohead schreef:
Ik word met het uur gelukkiger dat ik er ook één in bestelling heb, bij onze hofleverancier :whoea:

Feit is wel dat ik totaal onervaren ben met digitale detectors (dat wordt nog lachen :lol: )
Om die reden ben ik vooral benieuwd naar instelling tips/trics. Maar dat is allicht nog wat vroeg nu.

Leuk verslag!

ha Radio :07

als je geen enkele ervaring hebt met digitale detectors , raad ik jou aan om in het begin goed alles door te lezen en eerst met een ervaren digi-zoeker op pad te gaan. ( anders word je gek van de detector) :lol:
als je hem eenmaal door hebt , wil je niet anders meer :05 :10

26 mei 2012, 20:25
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Gelukkig vorige week al mn Explorer SE goed kunnen verkopen!
Ik kan niet wachten tot ik terug ben van 2 weken Kreta-vakantie :07
Nou ja, het is hier ook lekker hoor :03

@Wilhelm, i :06 ik sta nog wel nummer 3 op de lijst he met zoveel vraag naar de CTX :01

26 mei 2012, 20:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik heb hem vandaag ook mogen bewonderen, en kan voor wat betreft het gewicht en balans e.e.a beamen.
Hij is zwaarder als de E-Trac, maar voelt lichter aan als de Déus.

26 mei 2012, 20:49
Profiel

Antwoord met een citaat
Dwalex schreef:

@Wilhelm, i :06 ik sta nog wel nummer 3 op de lijst he met zoveel vraag naar de CTX :01

Kreta , nieuwe minelab,,, toe maar :ls

kom bij jou werken Dwalex :07

tis toch om de hoek dus :lol:

26 mei 2012, 20:49
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Kan je iets meer vertellen over dat gps systeem bubba, hoe moet ik dat voorstellen als ik op een akker loop en ik steek hem im me computer kan je dan percies zien hoe ik heb gelopen.

En ja ik ben ook een waterzoeker, dus naar die resultaten ben ik zeer benieuwd.

Gr. René

26 mei 2012, 20:50
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoth schreef:
Ik heb hem vandaag ook mogen bewonderen, en kan voor wat betreft het gewicht en balans e.e.a beamen.
Hij is zwaarder als de E-Trac, maar voelt lichter aan als de Déus.

lichter weet ik niet , maar hij voelt zeker niet zwaarder als de Deus :10

bedankt voor de bevestiging Hoth ( bizar dat zoiets kan he) :06 :yh :01

26 mei 2012, 20:52
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Rene Verhoef schreef:
Kan je iets meer vertellen over dat gps systeem bubba, hoe moet ik dat voorstellen als ik op een akker loop en ik steek hem im me computer kan je dan percies zien hoe ik heb gelopen.

Gr. René

volgens mij kun je idd zien hoe je gelopen bent , maar je kunt ook vondstlocaties opslaan onder een naam
d.w.z je vind wat en de volgende dag of het jaar er op , wil je die plek nog eens afzoeken.
dan kun je die via jou opgeslagen GPS-gegevens , die excacte locatie terug vinden :10

maar daar kan Wilhelm meer over vertellen ( ik ga dat toch niet gebruiken ) net als dat ik met mijn telefoon alleen maar bel :lol:

26 mei 2012, 20:56
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
het wordt een succes mensen...ik weet het zekerrrrrrrrrrr...en digi ben ik gewend...stelt geen reet voor radio :10

26 mei 2012, 20:58
Profiel

Antwoord met een citaat
bubba schreef:
Dwalex schreef:

Kreta , nieuwe minelab,,, toe maar :ls

kom bij jou werken Dwalex :07

tis toch om de hoek dus :lol:

Jouw restauratie van mijn gevonden gouden ring heeft mij geen windeieren gelegt :whoea:
Trouwens Mei-maand = vakantiegeld maand toch? + een goed verkochte SE...+ Bijna jarig.. Dwalex komt er wel! :03 nou de CTX nog :whoea:

26 mei 2012, 21:03
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
bubba schreef:
peter schreef:

Feitelijk is hij veel zwaarder ( in grammen) maar in de hand weegt hij gevoelsmatig niets meer dan de DEUS :07

ik ben onafhankelijk en lieg er niet over Peter :03

voel het zelf maar :05

Ik heb een afspraak met Ramsbrug als hij terug is van vakantie,gaan we bij hem thuis eens even stoeien met de CTX. :ppp
Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden :sd

26 mei 2012, 21:06
Profiel

Antwoord met een citaat
Het klopt daadwerkelijk hij voelt lichter aan dan de deus, we hebben een vergelijk gemaakt ter plekke bij Gert geesink een Etrac een Deus en een CTX 3030, de CTX voelde het lichtst aan is echt ongelooflijk, Bub heb je naar de recovery tijd gekeken t.o.v. de Etrac ? volgens mij was deze bij de CTX 3030 een stuk sneller :04
Gr. Highlander

26 mei 2012, 21:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Highlander schreef:
Het klopt daadwerkelijk hij voelt lichter aan dan de deus, we hebben een vergelijk gemaakt ter plekke bij Gert geesink een Etrac een Deus en een CTX 3030, de CTX voelde het lichtst aan is echt ongelooflijk, Bub heb je naar de recovery tijd gekeken t.o.v. de Etrac ? volgens mij was deze bij de CTX 3030 een stuk sneller :04
Gr. Highlander

wij hadden recovery op Deep in dit geval :07

was geen veldje voor fast , maar dat heb jij dus getest :10 :10

26 mei 2012, 21:50
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
(bij nader inzien) maar aangezien hij ijzer en koper in 1 gat pakt ( 2 verschillende signalen) moet de recovery wel snel zij :05

ook op stand deep dus :03

26 mei 2012, 21:52
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Mooi verslag Johan :03 , ik wil hem graag eerst even in het echt bewonderen voordat ik overschakel.
Er bestaat trouwens wel degelijk een groot verschil tussen analoog en digitaal zoeken Radiohead. Het is echt wel even wennen, maar als je er mee thuis raakt, wil je nooit meer anders :10
Grt, Addie.

26 mei 2012, 22:03
Profiel
Antwoord met een citaat
radiohead schreef:

:lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop
:dr
Ben jij van de week stomlazerus van 4 six-packs Jupiler onderuit gegaan, en heeeeeeeeeeeeeeeeel hard je kop gestoten ???
'T is net alsof ik de Paus hoor aankondigen dat 'ie zojuist zich tot moslim heeft laten omkeren !

Sommige dingen moet je geen grapjes mee maken :lo

Maar goed... je weet da'k je ga pesten he, als jij met zo'n kermis-apparaat loopt ? :07 Erf ik je XP met draadloze koptelefoon ? :04

26 mei 2012, 22:04

Antwoord met een citaat
Geen probleem Misfit, jij mag grappen met m'n nieuwe detector. Ik zal wel eens discreet "glimlachen" wanneer ik onze vondsten vergelijk ---> :lol:

Nee, ik ben dik tevreden met m'n goldmaxx power hoor. Maar deze nieuwe Minelab is echt wel een schot in de roos. Dit is nu eens écht een detector dat het verschil gaat maken met de techniek van de laatste 3 decennia zeg maar. Die kan ik niet aan me voorbij laten gaan...

Die target separation alleen al :shock:

Al blijft de GMP de komende tijd nog wel als back-up in de auto liggen. Je kan die altijd gebruiken he :03

Minelab Manticore

26 mei 2012, 22:52
Profiel

Antwoord met een citaat
:06 :06 ...ieel...ik ga er voor of niet ...ik hou geen zak als backup hoor! :whoea:

27 mei 2012, 00:50
Profiel

Antwoord met een citaat
Rene Verhoef schreef:

Gr. René

Findpoints en waypoint kun je opslaan en die zie je dan in de XChange2 software op je computer. Daar kun je dan weer extra informatie en foto's bij plaatsen van de vondst
Hetzelfde geldt voor een GeoHunt (nog niet getest).
Ook kun je op het scherm van de detector zien waar je loopt en je kunt dus naar een eerder gemaakt findpoint toelopen.
Hieronder een screenshot van een test op een strandje.

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

27 mei 2012, 17:24
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Van de Geohunt zit een voorbeeld van in de software van Minelab (in Australië):

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

27 mei 2012, 17:33
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
hoi johan
ik ben zeer blij met jou text en uitleg, :10
ik blijf bij mijn e-trac gezien de kosten wat deze detector kost.
wacht ik wel een paar jaar :07
grt john

27 mei 2012, 17:53
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende