|
|
|
|
|
|
Het is nu 23 jun 2026, 21:31
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7113 Woonplaats: Silversun
|
 Werktuig of afslag
Materiaal:vuursteen
Afmeting: 37 x 20 mm
Gewicht:nvt
Beschrijving van het voorwerp: vanmiddag tijdens wandeling over de hei vond ik dit stukje ,loop regelmatig over deze heide in de hoop een stukje te vinden en gezien de historie van dit gebied ( Hoorneboegse hei ) neolitische ,brons tijd romeins het gebied ligt feitelijk op een stuwwal uit de ijs tijd en heeft meerdere graf heuvels enz enz enz .
Wat ook het vermelden waard is dat het enige materiaal dat je tegen komt is grint en totaal geen vuursteen
Bvd Niels
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 19 jun 2026, 18:31 |
|
 |
|
de munte
Geregistreerd: 28 okt 2014, 00:28 Berichten: 5668
|
 Re: Werktuig of afslag
Ik zie geen slagbult en/of litteken. Toch denk ik wel dat het een kling is. Ff sndere reacties afwachte Zou leuk zijn van zo locatie
Mvg de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 19 jun 2026, 21:31 |
|
 |
|
Roelie
Geregistreerd: 28 okt 2015, 17:11 Berichten: 684
|
 Re: Werktuig of afslag
Het lijkt me een kling. Op de middelste foto zie je links de aanzet van een slagbult. Als je de maten er even bij zet weten we of het een kling of een afslag is.
|
| 20 jun 2026, 07:31 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7113 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Werktuig of afslag
Bedankt voor de reacties en input De maten staan er bij Roelie . Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 20 jun 2026, 07:48 |
|
 |
|
huntius
Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:16 Berichten: 4417
|
 Re: Werktuig of afslag
Bijzondere vondst Niels  , zou wel kicken zijn als heet er een is Extra leuk omdat je het bij ons om de hoek hebt gevonden. Herr Hunt 
|
| 20 jun 2026, 08:56 |
|
 |
|
Roelie
Geregistreerd: 28 okt 2015, 17:11 Berichten: 684
|
 Re: Werktuig of afslag
Oeps, niet gezien. Dan is het een afslag al ziet het er wel wat uit als een kling. Mooie vondst.
|
| 21 jun 2026, 00:58 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7113 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Werktuig of afslag
Gedver das jammer dacht dat ik het eindelijk voor elkaar te hebben maar des al niet te min toch een leuke vondst ! Thanks Roelie Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 22 jun 2026, 08:27 |
|
 |
|
Adri Pieck
Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50 Berichten: 3150
|
 Re: Werktuig of afslag
Ja Niels, je kunt ook niet overal verstand van hebben. Gr Adri PS: Ben je ook wel eens gewoon thuis 
|
| 22 jun 2026, 14:15 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7113 Woonplaats: Silversun
|
 Re: Werktuig of afslag
Nope Adri altijd aan het scheumen aard van het beestje Gr Niels
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 22 jun 2026, 16:24 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|