Logo
Het is nu 23 jun 2026, 21:29



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Werktuig of afslag 
Auteur Bericht
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 7113
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Werktuig of afslag
Materiaal:vuursteen

Afmeting: 37 x 20 mm

Gewicht:nvt

Beschrijving van het voorwerp: vanmiddag tijdens wandeling over de hei vond ik dit stukje ,loop regelmatig over deze heide in de hoop een stukje te vinden en gezien de historie van dit gebied ( Hoorneboegse hei ) neolitische ,brons tijd romeins het gebied ligt feitelijk op een stuwwal uit de ijs tijd en heeft meerdere graf heuvels enz enz enz .

Wat ook het vermelden waard is dat het enige materiaal dat je tegen komt is grint en totaal geen vuursteen

Bvd Niels


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
toInfinityandBeyond


19 jun 2026, 18:31
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2014, 00:28
Berichten: 5668
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Ik zie geen slagbult en/of litteken. Toch denk ik wel dat het een kling is.
Ff sndere reacties afwachte
Zou leuk zijn van zo locatie

Mvg de munte

_________________
zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.


19 jun 2026, 21:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2015, 17:11
Berichten: 684
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Het lijkt me een kling. Op de middelste foto zie je links de aanzet van een slagbult.
Als je de maten er even bij zet weten we of het een kling of een afslag is.


20 jun 2026, 07:31
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 7113
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Bedankt voor de reacties en input :10

De maten staan er bij Roelie .

Gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


20 jun 2026, 07:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:16
Berichten: 4417
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Bijzondere vondst Niels :03 , zou wel kicken zijn als heet er een is :05
Extra leuk omdat je het bij ons om de hoek hebt gevonden.
Herr Hunt :sd


20 jun 2026, 08:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2015, 17:11
Berichten: 684
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Oeps, niet gezien. Dan is het een afslag al ziet het er wel wat uit als een kling.
Mooie vondst.


21 jun 2026, 00:58
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 7113
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Gedver das jammer dacht dat ik het eindelijk voor elkaar te hebben maar des al niet te min toch een leuke vondst !

Thanks Roelie :10

Gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


22 jun 2026, 08:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 3150
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Ja Niels, je kunt ook niet overal verstand van hebben.

Gr Adri

PS: Ben je ook wel eens gewoon thuis :03


22 jun 2026, 14:15
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 7113
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Werktuig of afslag
Nope Adri altijd aan het scheumen aard van het beestje :03

Gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


22 jun 2026, 16:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl